۱۴۰۲/۰۸/۱۳- ۰۹:۲۱ - مشاهده: ۱۲۱

حضور دماغه سبز در انجمن دروازه جهانی در بروکسل

آقای اولیسس، نخست وزیر دماغه سبز، به دعوت فون در لاین ، رئیس کمیسیون اروپا در افتتاحیه انجمن دروازه جهانی، که در 25 و 26 اکتبر در بروکسل بلژیک برگزار شد، شرکت کرد.

 در این اجلاس، نخست وزیر دماغه سبز به موضوعاتی مانند انرژی‌های تجدیدپذیر، اقتصاد آبی و دیجیتال به‌عنوان حوزه‌های اولویت‌دار کشور پرداخت. اتحادیه اروپا و دماغه سبز، در چارچوب استراتژی دروازه جهانی، یک برنامه سرمایه گذاری 246 میلیون یورویی را دنبال می‌کنند که هدف آن تحریک تحول به سمت انرژی سبز، پایداری حمل و نقل و اتصال دیجیتال است.  اطلاعات ارائه شده توسط کمیسیون اروپا نشان می دهد که بسته سرمایه گذاری در دیدار بین رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، و نخست وزیر اولیسس در تاریخ 25 اکتبر در بروکسل (بلژیک )، در حاشیه مجمع جهانی دروازه، مورد توافق قرار گرفته است. اتحادیه اروپا با دیدگاه دماغه سبز در مورد آینده ای سبزتر، مرتبط تر و از نظر اقتصادی مستقل تر اشتراک دارد. فون در لاین، هنگام اعلام برنامه سرمایه گذاری در دماغه سبز گفت: سرمایه گذاری‌های ارائه شده امروز مشارکت و تعهد ما به پایداری و رفاه بیشتر در دماغه سبز را تقویت می‌کند. از این نظر، اتحادیه اروپا و بانک سرمایه گذاری اروپا منابع خود را برای ارائه کمک مالی ترکیبی و وام چارچوبی با هدف ایجاد تحول در بازار انرژی دماغه سبز، تجمیع خواهند کرد.

      به گفته منابع خبری، قرار است اتحادیه اروپا با کمک مالی 29 میلیون یورویی همراه با وام دولتی 120 میلیون یورویی از بانک سرمایه گذاری اروپا، به دستیابی به پایداری انرژی در دماغه سبز کمک کند. بانک سرمایه گذاری اروپا همچنین از دماغه سبز با وام تجاری 22 میلیون یورویی حمایت خواهد کرد که به پروژه توسعه مزرعه بادی Cabeólica کمک خواهد کرد. اتحادیه اروپا همچنین با هدف نوسازی زیرساخت های بندری کشور، کمک مالی 25 میلیون یورویی همراه با وام بانک سرمایه گذاری اروپا تا سقف 120 میلیون یورو برای تبدیل شدن ذماغه سبز به‌هاب دیجیتال در این منطقه اختصاص می دهد و این هدف به لطف وام تجاری 22 میلیون یورویی بانک سرمایه گذاری اروپا به Cabo Verde Telecom محقق خواهد شد. کمیسیون اروپا اعلام کرد که بروکسل از ساخت نیروگاه انرژی در جزیره سانتیاگو و توسعه بنادر سال، میندلو و مایو در دماغه سبز حمایت خواهد کرد. اتحادیه اروپا و دماغه سبز یک مشارکت دوجانبه ویژه دارند که در سال 2007 ایجاد شد و در نوع خود بین اتحادیه اروپا و یک کشور آفریقایی یگانه است.  

دماغه سبز در سال جاری میلادی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر با پروژه «ساخت تاسیسات ذخیره‌سازی پمپاژی» در جزیره سانتیاگو، به عنوان بخشی از ابتکار کمیسیون اروپا که 40 پروژه از موسسات مالی اروپایی در چارچوب Global Gateway Board به عنوان "پروژه‌های شاخص اتحادیه اروپا و آفریقا برای سال 2023" فهرست کرده است، انتخاب شد.  

همچنین نخست وزیر دماغه سبز در سفر به بروکسل، با ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مقر این سازمان سیاسی- نظامی دیدارکرد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما