معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۸/۰۷- ۰۷:۰۰ - مشاهده: ۶۹

افزایش تولید دارو در یونان

یکی از بخش‌های تولیدی که پویایی قابل ‌توجهی را در بخش صنعت یونان نشان داده بخش داروسازی است. بر اساس آمار موجود تولید شرکت های داروسازی یونان در عرض هفت سال گذشته دو برابر رشد پیدا کرده و در سال ۲۰۲۲ به ارزش نزدیک به 2 میلیارد یورو رسیده است.

به نقل از گزارش تحت عنوان  «بازار دارویی در یونان: آمار و ارقام 2022» که توسط موسسه تحقیقات اقتصادی و صنعتی با همکاری انجمن شرکت‌ های داروسازی یونان تهیه شده، تولید دارو در یونان در سال گذشته به ارزش 1.9 میلیارد یورو رسید که نسبت به سال 2021 (1.6میلیارد یورو) افزایش 16.1 درصدی به ثبت رسانده است.

آقای چاکانیکاس، مشاور علمی موسسه مذکور طی سخنانی در یک کنفرانس خبری گفت «بخش داروسازی یکی از بخش های تولیدی است که پویایی تولیدی قابل توجهی را نشان داده است. تولید این بخش در مقایسه با میانگین دوره 1017-2009 که 906 میلیون یورو بود، دو برابر رشد کرده است که نشاندهنده چشم انداز مثبت توسعه بخش صنعت داروسازی در کشور است».

بر اساس داده‌های گزارش مورد نظر، شاخص تولید صنعتی فرآورده‌های دارویی در سال 2022 افزایش یافته و این روند در اوایل سال 2023 همچنان ادامه دارد. در سطح اروپا نیز تولید دارو رو به افزایش است. در اتحادیه اروپا شاخص تولید دارو در سه ماهه چهارم سال 2022 به میزان 42 درصد تقویت شد، در حالی که همین رشد - البته با میزان کمتر - در اوایل سال 2023 ادامه دارد.

انتظار می‌رود افزایش تولید داخلی دارو در ماه‌های آتی نیز ادامه یابد. شایان ذکر است که طی چهار سال اخیر شرکت های داروسازی یونان سرمایه گذاری‌هایی بالغ بر 1.2 میلیارد یورو در زمینه تولید و همچنین تحقیق و توسعه انجام داده اند. برنامه سرمایه گذاری این شرکت ها احداث 12 کارخانه جدید و 16 بخش تحقیقاتی را در بر می‌گیرد.

به نقل از گزارش مذکور ۳۴ درصد داروهای موجود در بازار یونان توسط کارخانه‌های یونانی تولید می‌شوند. آقای خیموناس مدیر عامل انجمن شرکت های داروسازی یونان اظهار داشت: به دنبال تقویت همکاری بین شرکت های داروسازی داخلی و خارجی بمنظور افزایش تولید داروهایی که در یونان تولید می‌شوند هستیم.     

 

https://www.kathimerini.gr/economy/562655935/mesa-se-epta-chronia-diplasiastike-i-paragogi-farmakoy/

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما