معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۷/۳۰- ۱۱:۳۷ - مشاهده: ۷۸

اخبار اقتصادی نامیبیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی نامیبیا در هفته چهارم مهر ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

گینگوب از انرژیهای ترکیبی با قوت حمایت می‌کند

آقای‌ هاگه گینگوب رئیس‌جمهور نامیبیا می‌گوید کشورها تنها در صورتی می‌توانند اقتصاد خود را توسعه دهند و با مشکلات مردم خود مقابله کنند که ترکیبی از انرژی سالم و قوی داشته باشد وی افزود که نامیبیا به دلیل انرژی‌های تجدیدپذیر در سطح جهانی، موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به منابع نیروگاه انرژی پاک در جنوب صحرا دارد.

رئیس جمهور نامیبیا این مطالب را دیروز طی سخنرانی در کنفرانس "هفته انرژی آفریقا" که در حال حاضر در شهر کیپ تاون کشور آفریقای جنوبی تحت عنوان «رنسانس انرژی آفریقا: اولویت دادن به فقر انرژی، مردم، سیاره زمین، صنعتی شدن و بازارهای آزاد» در جریان است، بیان نمود.

وی همچنین خواستار یک بازار هماهنگ‌تر انرژی و همچنین سرمایه‌گذاری مستمر در زیرساخت‌های انتقال فرامرزی شد و افزود که تعمیق تجارت برق می‌تواند انعطاف‌پذیری بیشتری را برای دستیابی به ساختار تولید هوشمند و متنوع به ارمغان آورد.

منبع: روزنامه نامیبیان سان ص2/1

                                                  

وزیر کشاورزی نامیبیا: آفریقا می‌تواند به سبد نان جهان تبدیل شود

آقای کاله شلتواین، وزیر کشاورزی نامیبیا طی برگزاری دومین گفتگوی تامین مالی تسهیلات آب آفریقا که هفته گذشته در پاریس، فرانسه برگزار شد، بیان داشت: آفریقا می‌تواند به سبد نان جهان تبدیل شود و از منابعی برخوردار باشد تا صنعتی شدن و رفاه برای همه فراهم نماید.

گفتگوی تامین مالی یک رویداد بسته است. این سازمان رهبران جهانی را به نمایندگی از دولت‌های اهداکننده و ذینفع، سازمان‌های چندجانبه و بین‌المللی و همچنین سایر ذینفعان دعوت می‌کند تا راه‌های نوآورانه برای بهبود تأمین مالی دسترسی به خدمات آب و فاضلاب در آفریقا را بررسی کنند.

منبع: روزنامه نامیبیان سان/ ص 5                  

 

برگزاری اجلاس راهبردی توسعه اقتصادی توسط شهرداری والویس بی

شهرداری شهر بندری "والویس بی" روز دوشنبه با ساکنان این شهر طی جلسه ای به بحث در مورد راه‌های بهبود استانداردهای زندگی ساکنان و موقعیت شهر به عنوان گزینه ایده آل برای تجارت و سرمایه گذاری جهانی پرداخت. این بخشی از چشم‌انداز شورا برای ایجاد بهترین محیط تجاری برای جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری با استانداردهای جهانی ست تا نیازها و فرصت‌های اقتصادی شهر برای تضمین توسعه اقتصادی پایدار و انعطاف‌پذیر را فراهم نماید. این بحث ها بخشی از استراتژی توسعه اقتصادی محلی شهرداری  است که هدف آن اطمینان از شناخته شدن شهر در بازار سرمایه گذاری جهانی است. هدف از برگزاری این اجلاس ایجاد ابتکاراتی است که به چالش‌ها، فرصت‌ها و آرمان‌های شناسایی‌شده رسیدگی می‌کند و آنها را به آینده‌ی واقع‌بینانه و قابل دستیابی تبدیل می‌کند.

منبع: روزنامه ذه نامیبیا/ ص 11

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما