معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۱/۲۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۹۰۷

کنیا برترین کشور آفریقایی از نظر اسکان مهاجران بر اساس رتبه بندی Expat Essentials

کنیا به دلیل زبان ، هزینه و سهولت یافتن مسکن توسط مهاجران، به عنوان برترین کشور آفریقا برای اسکان مهاجران رتبه بندی شد.

 این امر به این کشور آفریقای شرقی به عنوان یک مقصد جذاب برای شرکت هایی که به دنبال ورود به این قاره هستند، برتری می دهد. بر این اساس کنیا در رتبه نهم جهانی و جلوتر از آفریقای جنوبی (28) و مصر (37) قرار گرفت. فهرست Expat Essentials توسط رتبه بندی InterNations بهترین و بدترین مکان‌ها را برای متخصصان بر اساس مسکن، زبان، زندگی دیجیتال و ادارات داخلی رتبه‌بندی می‌کند. بحرین، امارات، سنگاپور، استونی، عمان، اندونزی، عربستان و قطر در رتبه‌های اول تا هشتم قرار دارند.

کنیا انتقال آسانی را در دو زمینه به ویژه برای مهاجران فراهم می‌کند: زبان و مسکن. انگلیسی هنوز به عنوان یکی از دو زبان رسمی‌کشور عمل می‌کند و به طور گسترده در تجارت، آموزش و ادارات دولتی استفاده می‌شود. بسیاری از مهاجران نیز در یافتن مسکن مشکلی ندارند و کنیا در رتبه نهم از 52 مقصد از این نظر قرار دارد.

43 درصد مهاجران، مسکن موجود را مقرون به صرفه می دانند که کمی‌ بیشتر از میانگین جهانی 39 درصد است. اکثریت مهاجران در محله‌های گران‌قیمت مانند Kilimani، Ridgeways، Westlands و Lavington زندگی می‌کنند که در میان طبقات متوسط و با درآمد بالا محبوب هستند. متخصصانی که برای سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد کار می‌کنند نیز به مناطق پیشرفته مانند Muthaiga، Runda، Riverside، Rosslyn و Karen ترجیح می‌دهند.

شرکت املاک نایت فرانک، کنیا را پس از فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و بریتانیا به عنوان یکی از بهترین نقاط سرمایه گذاری جهانی در املاک و مستغلات رتبه بندی کرده است.

کنیا همچنین توسط افراد بسیار ثروتمند آفریقا که به دنبال خانه دوم هستند در رتبه دوم قرار گرفته است. خارجی‌ها گروه قابل توجهی از خریداران املاک اصلی در کنیا هستند که به افزایش و حفظ قیمت آن کمک می‌کنند. با این حال، تشریفات اداری محلی هنوز از رتبه پایینی برخوردار است، به طوری که 57 درصد مهاجران آن را دشوار می دانند که تقریباً 20 درصد بیشتر از میانگین 39 درصد در سطح جهان است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما