معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۱/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۷

اخبار اقتصادی جنوب هند - حیدر آباد

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جنوب هند در هفته سوم فروردین 1402 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

WebPT  مراکز توانمندی جهانی جدیدی را در حیدرآباد افتتاح کرد

وب پی تی که در سال 2008 راه اندازی شد، یکی از سریع ترین پلت فرم های نرم افزاری توانبخشی سرپایی در جهان است که نزدیک به 800 نفر را در استخدام خود دارد و به بیش از 150000 عضو کمک می‌کند تا راه‌های بهتر و کارآمدتری برای بهبود مراقبت از بیماران پیدا کنند که قابل استفاده برای طیف گسترده ای از اختلالات اسکلتی عضلانی است.

کی. تی. آر، وزیر فن آوری و اطلاعات ایالت تلنگانا، یک مرکز جدید توانمندی جهانی این شرکت را در حیدرآباد افتتاح کرد. این مرکز دارای 600 عضو جدید است که در ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان تخصص دارند. تأسیس این مرکز در مجمع جهانی اقتصاد در داووس اعلام شد و در کمتر از 100 روز مرکز حیدرآباد به طور کامل به بهره برداری رسید. راما رائو در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: "ما به لطف زیرساخت های کلاس جهانی، استعدادها و مدیریت پایدار، شاهد رشد حیدرآباد به عنوان قطب پیشرو برای شرکت های علوم زیستی و مراقبت های بهداشتی بوده ایم."

کنفرانس غذا 2023 در 28 و 29 آوریل در حیدرآباد برگزار می‌شود

کنفرانس غذا 2023 با حضور پیشروان و کارشناسان برجسته صنایع کشاورزی و مواد غذایی هند در روزهای 29-28 آوریل در شهر حیدرآباد برگزار خواهد شد. 100 نفر از نخبگان صنعت کشاورزی و مواد غذایی در این کنفرانس شرکت و در مورد چالش ها و فرصت های بخش کشاورزی هند در دهه آینده گفتگو خواهند نمود. این رویداد دربرگیرنده موضوعات متعددی در حوزه کشاورزی، روغن‌های خوراکی، لبنیات، گوشت و طیور، و آبزی پروری می‌باشد. نمایندگان مجمع جهانی اقتصاد-هند، انجمن تولیدکنندگان روغن نباتی هند (IVPA)، انجمن لبنیات هند، مرکز بین المللی هیفر و انجمن متخصصان آبزی پروری در این کنفرانس حضور خواهند داشت. این کنفرانس شامل 27 میزگرد و بیش از 40 نشست انفرادی بین رهبران دولت و صنعت خواهد بود.

مؤسسه هتلداری چنای یکی از بهترین‌ها در جهان است

طبق رتبه بندی در مجله (CEOWorld)  آمریکا، مؤسسه هتلداری در تارامانیشهر چنای ایالت تامل نادو در رتبه اول در هند و رتبه سیزدهم در جهان در رده بهترین‌ های صنعت هتلداری قرار گرفته است. این رتبه بندی بر اساس ارزیابی‌های کامل و با استفاده از هفت معیار و پارامتر علمی‌ شامل برندهای جهانی درک شده، نفوذ، پاسخ‌های استخدام شدگان، بازخورد کارفرمایان، نرخ استخدام، تخصص و شهرت علمی است. این رتبه در هفت سال گذشته رو به بهبود بوده است. این مؤسسه در سال 2022، رتبه چهاردهم جهان را داشت.

آزمایشگاه تاثیرگذاری بلاک چین در دانشکده بازرگانی هند در شهر حیدرآباد راه اندازی شد

انجمن DLabs  دانشکده بازرگانی هند در شهر حیدرآباد، با همکاری S&P Global، یک آزمایشگاه تاثیرگذاری بلاک چین در سطح جهانی را با هدف حمایت از 500 دانشجوی کارآفرین و شرکت های نوپا، در پردیس دانشکده بازرگانی هند در حیدرآباد راه اندازی کرد. این دو سازمان برای حمایت و تقویت نوآوری‌ها در فضای بلاک چین با یکدیگر همکاری می‌کنند. این آزمایشگاه فناوری به عنوان مرکزی برای یادگیری در مورد بلاک چین و اثرات بالقوه آن بر جامعه عمل خواهد کرد.

فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت تلاگانا نمایشگاه نوآوری و فناوری صنعتی را در ژوئن 2023 در تلانگانا برگزار می‌کند

فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت تلنگانا FTCCI نمایشگاه نوآوری و فناوری صنعتی را در ژوئن 2023 در تلانگانا برگزار می‌کند. این نمایشگاه دارای 150 غرفه می‌باشد و به مدت سه روز از تاریخ 28 ژوئن برگزار خواهد شد. آنیل آگاروال، رئیس FTCCI گفت: شرکت‌های کوچک، متوسط و شرکت‌هایی که در حوزه‌های چاپ، بسته‌بندی، فرآوری مواد غذایی، خودروهای الکتریکی و انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت می‌کنند، دعوت شده‌اند تا در این نمایشگاه شرکت کنند. او افزود هدف از برگزاری این نمایشگاه کمک به کسب و کارهای کوچک و متوسط در استفاده از آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌ها است.

کی تی اربرای سخنرانی در کنفرانس «ایده‌ها برای هند» در بریتانیا دعوت شد

شرکت مشاور جهانی (ای.پی.جی) از کی تی راما رائو، وزیر فناوری اطلاعات هند، دعوت کرده است تا در کنفرانس «ایده‌ها برای هند» که در ماه مه در لندن برگزار خواهد شد، سخنرانی کند. آنها می‌گویند که حضور آقای رائو بر ارزش مباحث خواهد افزود و قصد دارند تا موفقیت های اقتصادی دولت تلانگانا را در کنفرانس به نمایش بگذارند. انتظار می رود بیش از 800 نفر از جمله رهبران عرصه تجارت و سیاست و رسانه در این کنفرانس شرکت کنند.

در ماه مارس نرخ بیکاری در هند به بالاترین حد طی سه ماه گذشته یعنی 7.8 درصد رسیده است 

بر اساس داده‌های مرکز نظارت بر اقتصاد هند (CMIE)، نرخ بیکاری هند در ماه مارس به بالاترین حد در سه ماه اخیر یعنی به 7.8 درصد رسید. به گفته مدیر شرکت CIEL پس از فصل تعطیلات بیشتر مشاغل در صنایع خرده فروشی، زنجیره تامین، لجستیک، خدمات مالی و تجارت الکترونیک کاهش یافته است. صنایع فناوری اطلاعات، فناوری و استارت‌آپ هزینه‌های خود را کاهش داده‌اند و این منجر به کاهش سرعت استخدام‌های جدید شده است. وی افزود: "این عوامل انگیزه اشتغال را کاهش داده است؛ در عین حال، تولید، مهندسی، ساخت و ساز و زیرساخت ها بازار کار را گرم نگه داشته است و در آوریل شاهد افزایش مشاغل خواهیم بود."

تجارت خارجی هند از 1.69 تریلیون دلار فراتر رفته است

اندیشکده اقتصادی ابتکار تحقیقات تجارت جهانی (GTRI) در گزارشی اعلام کرد که انتظار می رود در سال مالی منتهی به مارس 2023 تجارت خارجی هند از مرز 1.6 تریلیون دلار عبور کند. بر اساس این تحلیل، نرخ رشد صادرات خدمات بیش از کالاها خواهد بود. در این گزارش آمده است که صادرات کالاهای هند در طول دوره مالی احتمالا با حدود پنج درصد افزایش به 442 میلیارد دلار خواهد رسید. همچنین برآورد می‌شود که صادرات خدمات با رشد 22.6 درصدی به 311.9 میلیارد دلار در سال 2023-2022 برسد.

افتتاح چندین پروژه توسعه ای به ارزش بیش از 11300 کرور روپیه (1.5 میلیارد دلار) در تلنگانا، تامل نادو و کرنتاکا

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در تاریخ 8 و 9 آوریل از تلنگانا، تامل نادو و کرنتکا بازدید خواهد کرد. او چندین پروژه توسعه به ارزش بیش از 11300 کرور روپیه (1.5 میلیارد دلار) را افتتاح خواهد کرد. یکی از این پروژه‌ها، توسعه مجدد ایستگاه راه آهن سکندرآباد است. قطار سریع السیر نیز در این بازدید راه اندازی خواهد شد. در تامیل نادو، آقای مودی ساختمان ترمینال جدید فرودگاه را افتتاح خواهد کرد و یک سرویس قطار جدید بین چنای و کویمباتور را راه اندازی خواهد نمود. در کارناتاکا، او یک سازمان بین‌المللی حفاظت از محیط زیست را افتتاح خواهد کرد.

دولت تامیل نادو 130 جریب زمین به یک شرکت کفش تایوانی اختصاص داده است

دولت تامیل نادو 130 جریب زمین را به گروه هونگ فو که یک شرکت تولید کفش مستقر در تایوان است، برای ساخت کارخانه تولید کفش های غیرچرمی‌ اختصاص داده است. پیش بینی می‌شود این کارخانه 20000 شغل ایجاد کند که 2650 مورد از آنها غیرمستقیم است. این شرکت با برندهای بین المللی مانند پوما و نایک همکاری می‌کند. این سرمایه گذاری بخشی از سیاست کفش و محصولات چرمی دولت تامیل نادو در سال 2022 است که هدف آن ایجاد بیش از 200000 شغل و سرمایه گذاری 200 میلیارد روپیه است. برای سرمایه‌گذاری‌هایی که از تاریخ 1 آوریل 2022 به بعد انجام می‌شود، مشوق هایی در نظر گرفته شده است.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما