معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۲/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۴۸۲

اخبار اقتصادی الجزایر

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی الجزایر در هفته اول اسفند ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:
اختصاص یک میلیارد دلار برای تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای در قاره آفریقا
آقای عبدالمجید تبون رئیس جمهور تصمیم گرفته است به آژانس همکاری بین المللی الجزایر برای همبستگی و توسعه مبلغ 1 میلیارد دلار برای تامین مالی پروژه‌های توسعه در کشورهای آفریقایی اختصاص دهد. آقای ایمن بن عبدالحمن نخست وزیر الجزایر در سخنرانی خود در سی و ششمین اجلاس سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا با اعلام این خبر افزود: این رویکرد ناشی از باور الجزایر بر وابستگی امنیت و ثبات به موضوع توسعه است. 
افزایش ضریب نفوذ اینترنت به 70 درصد 
ضریب نفوذ اینترنت در الجزایر طی سال 2023  به بیش از 70 درصد رسید که نسبت به سال 2022 بیش از 10 درصد افزایش داشته است. بر اساس آخرین گزارش منتشره توسط سایت DataReportal تعداد کاربران اینترنت در الجزایر از 27 میلیون نفر در سال 2022 به بیش از 32 میلیون نفر در سال 2023 افزایش یافته است. سرعت اینترنت تلفن‌های همرا نیز با افزایش 17درصدی به 13.40 مگابایت  و سرعت اینترنت تلفن‌های ثابت به 11 مگابایت رسیده است. همچنین حدود 24 میلیون نفر از مردم الجزایر که بیش از 52 درصد کل جمعیت این کشور را شامل می‌شود از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.
پرداخت بیش از 100 میلیارد دینار یارانه برای روغن خوراکی 
کمال رزیق وزیر تجارت الجزایر اعلام کرد طی یازده ماه اول سال 2022 یارانه پرداختی به روغن خوراکی در کشور 108 میلیارد دینار بوده است که این مبلغ  نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. به گفته وی این روند صعودی ناشی از پیامدهای شیوع ویروس کرونا است که در مقیاس جهانی بر حمل و نقل کالاها و قیمت محصولات غذایی از جمله روغن سویا تأثیر گذاشته است. آقای رزیق در کمیسیون کشاورزی مجلس ملی مردمی اعلام کرد که مجموعه‌ای از اقدامات برای تنظیم بازار میوه و تره بار، گوشت و شیر یارانه‌ای به ویژه در آستانه ماه مبارک رمضان  اتخاذ شده است.
شرکت سویتال برنده جایزه کیفیت سال 2022
شرکت «Cevital Agro Industrie» از صنایع کشاورزی و غذایی، گروه سیویتال، برنده جایزه کیفیت الجزایر برای سال 2022 در شانزدهمین دوره خود شد. شانزدهمین جایزه کیفیت الجزایر شامل مبلغ 2 میلیون دینار، یک جام نمادین و گواهی افتخار توسط احمد زغدار وزیر صنعت به مالک ربراب مدیرعامل گروه سیویتال اهدا شد. شرکت Cevital Agro Industrie از بین 25 شرکت برتر الجزایر در این حوزه انتخاب شد. 
ساخت ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی در الجزایر 
سخنگوی شرکت ملی برق و گاز الجزایر(سونلگاز) اعلام کرد این شرکت به زودی کارخانه تولید حسگرهای مونوکسیدکربن را تاسیس و افتتاح می‌کند. وی افزود توافق سونل گاز با دانشگاه برای ساخت این حسگرها به عنوان یک کالای صد درصد داخلی معتبر و در مراحل پایانی است. وی همچنین افزود سونل گاز به زودی برای اولین بار در الجزایر ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی نصب می‌کند و تعداد آنها بین 200 تا 300 ایستگاه شارژ در بزرگراه‌ها و سپس در جاده‌های اصلی کشور خواهد بود. 
صادرات پشم صنعتی از الجزایر به تونس و ترکیه
برای نخستین بار دو محموله پشم صنعتی از شرکت El Feth الجزایر به کشورهای تونس و ترکیه صادر شد. شرکت مذکور که در استان بتنا مستقر شده دارای چهار واحد تولیدی اسفنج، الیاف صنعتی، پارچه و بازیافت و تبدیل پلاستیک می‌باشد. این شرکت در سال 1984 وارد مرحله تولید شد و در حال حاضر تجربه صادرات محصولات خود را به کشورهای آفریقایی، آسیایی و اروپایی دارد.
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما