معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۹/۰۲- ۰۷:۰۰ - مشاهده: ۱۸۳

افزایش هزینه زندگی در نیوزیلندی‌ها

یک نظرسنجی جدید مربوط به سراسر کشور نیوزلند، نشان می‌دهد که در حال حاضر هزینه‌های زندگی مهم‌ترین نگرانی نیوزیلندی‌ها است.

یک نظرسنجی جدید مربوط به سراسر کشور، نشان می‌دهد که در حال حاضر هزینه‌های زندگی مهم‌ترین نگرانی نیوزیلندی‌ها است. در نظرسنجی که توسط Curia Market Research و به سفارش Family First NZ  انجام شد، از 1000 پاسخ دهنده خواسته شد تا سه موضوع مهمی را که نگران آنها هستند نام ببرند. برخلاف سایر نظرسنجی‌های مشابه، به پاسخ‌دهندگان یک برگه خالی داده شد و در آن هیچ «گزینه ای» از پیش مبنی بر اینکه موارد نگران کننده کدام هستند نوشته نشده بود. از این منظر این نظرسنجی منحصر به فرد به نظر می رسد زیرا هیچ سوال اصلی وجود ندارد. با این وجود بیش از 50 درصد نگرانی اصلی خود را هزینه‌های زندگی نوشتند.  باب مک کاسکری، مدیر عامل Family First NZ می‌گوید، همانطور که وارد سال مهم انتخاباتی می‌شویم، رای دهندگان به ویژه به دنبال سیاست هایی هستند که نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های زندگی، مسکن و سلامت را برطرف کند.

18 موردی که پاسخ دهندگان در مورد مهمترین نگرانی خود نوشته بودند عبارتند از:

- هزینه‌های زندگی 56%
-موضوع مسکن 27%
-مسائل اقتصادی 23%
-سلامت 21%
-محیط زیست 15%
-فقر 15 درصد
-قانون و نظم 12%
-تحصیلات 12%
-کورونا 10٪
-مالیات 9%
-مشاغل 9%
-کمک به خانواده‌ها 5%
-موضوع رهبری کشور 5%
-سیاست 5%
-حمل و نقل 4%
-مهاجرت 3%
-زیرساخت 3%
-سایر موارد 14%

در نگاه جزیی تر، تفاوت کمی‌، بین نگرانی‌های زنان و مردان وجود داشت، اگرچه نگرانی محیط زیست برای زنان و نگرانی از وضعیت تحصیلات برای مردان بالاتر بود. همچنین تفاوت کمی‌برای نگرانی‌های اصلی بین گروه‌های سنی وجود داشت، اگرچه مشاغل و فقر برای گروه سنی 18 تا 39 سال بالاتر بود. قانون و نظم برای شهرها بیش از سایر مناطق مهم بود و مناطق روستایی بیشتر نگران موضع رهبری کشور بودند. دلیل این موضوع شاید با توجه به مسائل جاری کشاورزی و بخش روستایی باشد.

همچنین هزینه زندگی، مسکن و سلامت بدون در نظر گرفتن درآمد خانوار در اولویت قرار داشتند. بر اساس تقسیم بندی حزبی، پنج موضوع اصلی برای رای دهندگان طرفدار حزب ملی و حزب کارگر یکسان بود. هزینه زندگی برای طرفداران حزب سبز نگرانی قابل توجهی بود.

یک نظرسنجی در ماه ژوئیه نیز نشان داده بود که هم زنان و هم آنهایی که در گروه سنی 18 تا 39 سال قرار دارند، احتمالاً اقدامات خاصی را قبلاً در پاسخ به هزینه زندگی انجام داده اند. زنان کمتر از مردان برای معاشرت بیرون رفته اند و بیشتر از مردان در خانه کار می‌کنند. احتمال حذف وعده‌های غذایی (34 درصد) و قرض گرفتن پول (30 درصد) در افراد 18 تا 39 ساله بیشتر از سایر گروه‌های سنی بود. خانواده‌های جدید خواستار تعلیق قیمت سوخت و غذا برای کمک به مبارزه با هزینه‌های زندگی هستند.

این نظرسنجی در سراسر کشور بین 3 تا 8 نوامبر انجام شده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما