معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۶/۲۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۲۵

اخبار اقتصادی تانزانیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تانزانیا در هفته سوم شهریور ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

افزایش ظرفیت تولید برق تانزانیا – تانزانیا اینوست:

وزیر انرژی تانزانیا طی اظهاراتی در خصوص دستاوردهای دولت در بخش تولید برق، خاطرنشان کرد که ظرفیت برق مورد بهره برداری در تانزانیا به 1900 مگاوات افزایش یافته است. وی همچنین تأکید کرد که در سال گذشته با بکارگیری تدابیر فنی، شبکه توزیع برق ملی تقویت گردیده و عملکرد آن بسیار مثبت بوده است بطوریکه منجر به کاهش قطعی مکرر برق در مناطق مختلف شده است. در راستای تقویت و انتقال برق از نیروگاه‌ها نیز خطوط انتقال ولتاژ بالا توسعه یافته و بطور فزاینده ای در حال استفاده هستند. طبق برنامه توسعه پنج ساله ملی سال 2018، تولید برق تانزانیا تا اواخر سال جاری میلادی 800 مگاوات افزایش خواهد یافت.

 نمایشگاه سرمایه گذاری کلیمانجارو – سیتی زن :

بر اساس اعلام رئیس سازمان توسعه نمایشگاه‌های تانزانیا، در راستای خط مشی دولت در خصوص جذب و تقویت روابط اقتصادی با همسایگان، نمایشگاه سرمایه گذاری کلیمانجارو در فوریه سال آینده در تانزانیا برگزار خواهد شد. این نمایشگاه با حضور سرمایه گذاران بین المللی و محلی و در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی برگزار خواهد شد.

نمایشگاه سنگ های قیمتی تانزانیا- دیلی نیوز:

تانزانیا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الماس در جهان است. بازار فروش سنگ های قیمتی علی الخصوص الماس و تانزانایت طی چند سال گذشته با روندی صعودی از 30 هزار دلار در سال 2015 به 1 میلیون و 650 هزار دلار در سال 2021 افزایش یافته است. ضمن اینکه ارزش کل جواهرات الماس با حجم 488 هزار قیراط که در سال 2021 از تانزانیا صادر گردیده، بیش از 95 میلیون دلار گزارش شده است. در همین راستا نمایشگاه سنگ های قیمتی تانزانیا در شهر شینیانگا، امسال میزبان کشورهای آفریقایی از جمله بوروندی، کنیا، جمهوری دموکراتیک کنگو، زامبیا، اوگاندا، آنگولا و موزامبیک خواهد بود.در این نمایشگاه علاوه بر سنگهای قیمتی، سایر مواد معدنی فلزی از جمله روی، مس و طلا نیز عرضه خواهد شد.

سوددهی بانک های تانزانیا در سال 2022 – سیتی زن:

برابر آخرین آمار بانک مرکزی تانزانیا در بخش بانکداری، عملکرد یازده بانک از سودآورترین بانک های تجاری تانزانیا در سال 2022 شاهد ثبت سود 76 درصدی نسبت به سال قبل می‌باشد. در همین راستا رئیس انجمن بانکداری تانزانیا طی اظهاراتی، افزایش سود خالص را به پیشرفت در فضای کسب و کار، دیجیتالی شدن خدمات بانکی، بالا رفتن اعتماد مشتریان به بانک ها و افزایش شعب بانکی در مناطق مختلف به منظور تسریع در سرویس دهی مناسب به مشتریان نسبت داد.

 

 

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما