معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۶/۲۳- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۵

ایمنی محل کار در نیوزیلند

پس از انفجار معدن رودخانه پایک که در سال 2010 منجر به کشته شدن 29 نفر شد، نهاد «Work Safe» آژانس اختصاصی مربوط به ایمنی محل کار، در سال 2013 ایجاد شد.

پس از انفجار معدن رودخانه پایک که در سال 2010 منجر به کشته شدن 29 نفر شد،  نهاد «Work Safe» آژانس اختصاصی مربوط به ایمنی محل کار، در سال 2013 ایجاد شد، اما به اعتقاد برخی از کارشناسان، پس از 9 سال سابقه همچنان وضعیت ایمنی در محل کار در سطح کشورهای توسعه یافته نیست.

یکی از فعالان این حوزه، گارث گالاوی، که از سال 1994 در قانون ایمنی و بهداشت کار کرده است، می‌گوید: اگر چه نهاد WorkSafe اخیرا در  چند نمونه از بررسی‌ها موفق بوده است اما آمار بهداشت و ایمنی در برخی مناطق بدتر از گذشته شده است. گالاوی همچنین اشاره می‌کند که فیل پارکز، مدیر اجرایی  WorkSafe، گام خوبی را برای افزایش بودجه برداشته است که امید است وضعیت را بهتر کند.

گالاوی همچنین می‌گوید که تعداد تحقیقات از سال 2016 به طور پیوسته کاهش یافته است و خاطرنشان می‌کند که WorkSafe انتشار داده‌ها را در وب سایت خود متوقف کرده است. آنها باید بررسی کنند تا بفهمند چه اتفاقی در حال وقوع است و من فکر می‌کنم یکی از جنبه‌های ناامیدکننده عملکرد WorkSafe این است که مطمئناً تا همین اواخر تعداد تحقیقات به طور قابل توجهی روند کاهشی داشته اند. این بدان معنی است که WorkSafe اطلاعات دقیقی را دریافت نمی‌کند که بتواند بر اساس آن به تحقیقات خوب ادمه دهد. کارشناسان عقیده دارند، مسئولیت هایWorkSafe  فوق‌العاده گسترده است، از همین رو رسیدگی به همه کسب و کارها بسیار دشوار شده و تعداد نا امنی‌ها روز به روز بیشتر می‌شود. 

در مقابل، فیل پارکز، مدیر اجرایی WorkSafe در پاسخی کتبی به انتقادات مبنی بر کاهش چشمگیر تعداد تحقیقات، می‌گوید که داده‌ها در دست بررسی هستند و در اسرع وقت منتشر خواهند شد. او می‌گوید «مداخله‌های بسیار تخصصی و با زمان و منابع فشرده هستند که معمولاً برای جدی‌ترین موارد مانند تلفات و جراحات عمیق در نظر گرفته می‌شوند». پارکز توضیح می دهد که تعداد تحقیقات به دلیل عواملی مانند کووید-19 و افزایش مقیاس و پیچیدگی پرونده‌ها، در نوسان بوده است. او تاکید داشت که WorkSafe همچنین منابع را برای مواردی از پرونده‌ها مصرف می‌کند که احتمال بیشتری برای پیگرد قانونی دارند.

نهاد WorkSafe دارای 269 نفر پرسنل است که بر اساس سلامت و ایمنی در محل کار مجاز به انجام امور اجرایی هستند که 174 نفر از آنها به طور فعال در حال انجام بازرسی هستند. بقیه، مدیران و کارکنانی هستند که روی دیگر کارهای پیشگیری از آسیب و مشارکت کار می‌کنند.

دفتر مایکل وود وزیر «روابط کاری و امنیت» نیوزیلند در برابر پرسش های متعدد مربوط به بودجه WorkSafe ، در یک بیانیه کتبی گفت که در طول پنج سال گذشته، این آژانس نزدیک به 32 میلیون دلار افزایش بودجه داشته است. او می‌گوید: «این بودجه اضافی همچنین به WorkSafe کمک می‌کند تا با وزارت تجارت، نوآوری و اشتغال کار کند تا مطمئن شود ابزارهای نظارتی آن به‌روز و استاندارد مناسب هستند. در این بیانیه آمده است پیشرفت هایی در زمینه به روز رسانی چارچوب نظارتی با مقررات جدید برای معادن و استخراج معادن که اخیراً اعلام شده است، در حال انجام است و مقررات بیشتری در ماه‌های آینده تدوین خواهد شد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما