معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۶/۲۶- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۴۲۷

واردات چند میلیارد دلاری ژنراتور برق از سوی نیجریه

داده‌های مرکز تجارت بین‌المللی نشان می‌دهد که نیجریه در سال‌های 2020 و 2021، 5.26 میلیارد دلار برای واردات مجموعه‌های تولید برق، ترانسفورماتورهای الکتریکی و سایر ماشین‌آلات و تجهیزات الکتریکی هزینه کرده است. در گزارش اخیر، اداره ملی آمار اعلام کرد که نیجریه 48.6 درصد از برق مورد نیاز خود را از ژنراتورهایی که با بنزین، گازوئیل و گاز کار می‌کنند تامین می‌کند. سازمان آمار نشان داد که شبکه سراسری 51.2 درصد از برق مورد نیاز کشور را تامین می‌کند لذا بسیاری از شهروندان برای تامین برق به ژنراتورها وابسته اند.

داده‌های ITC نشان می دهد که این کشور 5.26 میلیارد دلار برای تکمیل نیازهای برق و برق خود هزینه کرده است. این داده‌ها بیان می‌کند که این مبلغ در جهت خرید موارد زیر مورد استفاده قرار گرفته است: 

1-ماشین آلات و تجهیزات الکتریکی و قطعات وارداتی شامل موتورهای الکتریکی و ژنراتورها

2-مجموعه‌های تولید برق و مبدل های چرخشی، ترانسفورماتورهای الکتریکی، مبدل های استاتیک، به عنوان مثال. یکسو کننده‌ها و سلف ها؛ جاروبرقی، از جمله جاروبرقی خشک و جاروبرقی مرطوب؛ لوازم خانگی الکترومکانیکی؛ ریش تراش های برقی، قیچی مو و دستگاه‌های موبر. لامپ های الکتریکی قابل حمل؛ کوره‌ها و کوره‌های الکتریکی صنعتی یا آزمایشگاهی؛ میکروفون و پایه; دستگاه ضبط یا بازتولید صدا؛ دستگاه ضبط یا تکثیر ویدئو؛ مانیتور و پروژکتور؛ تجهیزات سیگنال‌دهی الکتریکی، ایمنی یا کنترل ترافیک برای راه‌آهن، تراموا، جاده‌ها، آبراه‌های داخلی، تأسیسات پارکینگ و تأسیسات بندری یا فرودگاه‌ها،

3- سایر موارد عبارتند از دستگاه‌های الکتریکی برای کلیدزنی یا محافظت از مدارهای الکتریکی، یا برای ایجاد اتصالات به یا در مدارهای الکتریکی. تخته‌ها، پنل ها، کنسول ها، میزها، کابینت ها و سایر پایه‌ها.

کشورهایی که این تجهیزات را به نیجریه عرضه کردند شامل چین، هند، بریتانیا، آلمان و هنگ کنگ بودند. طبق گزارشی که توسط Stears Business منتشر شده است، بیش از 40 درصد خانوارها در نیجریه صاحب ژنراتور هستند و از آنها استفاده می‌کنند و سالانه حدود 14 میلیارد دلار برای سوخت آنها هزینه می‌کنند.

در گزارشی با عنوان «وضعیت قدرت نیجریه: برق‌رسانی به اقتصاد ملت» آمده است: «خانوارهای نیجریه به‌طور متوسط روزانه بین ۱۵ تا ۱۸ ساعت در خانه‌های خود برق دارند. از این مقدار، 44 درصد (یا 6.8 ساعت) توسط ژنراتورها تامین می‌شود. و این بر اساس جغرافیا متفاوت است. در ایالتی مانند تارابا، تنها 19 درصد از خانوارها گزارش می دهند که برق دارند.بیش از 40 درصد از خانوارهای نیجریه صاحب ژنراتور هستند و هزینه‌های مربوطه را متحمل می‌شوند.

بانک توسعه آفریقا تخمین زد که نیجریه ای‌ها 14 میلیارد دلار برای سوخت ژنراتورهای بنزینی یا دیزلی هزینه می‌کنند. این گزارش توضیح داد که قیمت پایین بنزین تضمین می‌کند که ژنراتورهای کوچک بنزین برای خانوارها و شرکت های خرد، کوچک و متوسط جذاب هستند.

بر اساس گزارش بانک جهانی، حدود 43 درصد از جمعیت نیجریه (85 میلیون نفر) به شبکه برق آن دسترسی ندارند. این بزرگترین کسری دسترسی به انرژی در جهان است. در این بیانیه آمده است که فقدان قدرت قابل اعتماد در کشور مسئول زیان‌های اقتصادی سالانه است که تخمین زده می‌شود پنج تا هفت درصد تولید ناخالص داخلی - با هزینه 25 میلیارد را شامل شود.

https://economicconfidential.com /2022/09/nigeria-spent-importing

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما