معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۶/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۱۶

سرمایه گذاری جدید در مناطق آزاد تجاری مقدونیه شمالی

با امضای توافقنامه ای بین اداره مناطق توسعه صنعتی فناورانه(TIDZ) به نماینگی از دولت مقدونیه شمالی و یک شرکت آلمانی سنگ بنای کارخانه ساخت خودروی برقی در منطقه TIDZ شهر تتووا گذاشته شد.

 این کارخانه قرار است در ۶۰ هزار متر مربع ساخته شود که در آن در مرحله اول تقریباً ۹۰۰ شغل جدید و سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیون یورویی پیش بینی شده است.  نخست وزیر مقدونیه شمالی در سخنرانی خود به مناسبت امضای این توافق نامه گفت امروز پایه‌های این سرمایه گذاری گذاشته می‌شود که تنها در مرحله اول ۱۳۰ میلیون یورو سرمایه گذاری می‌کند و حداقل ۹۰۰ شغل جدید با درآمد خوب ایجاد می نماید. این سرمایه گذاری برای کشور و همچنین برای اقتصاد محلی و توسعه پتانسیل انسانی اهمیت زیادی دارد. وی تاکید کرد چیزی که من را خوشحال می‌کند این است که برای اولین بار یک خودروی کامل در کشورمان تولید خواهد شد. در مقدونیه شمالی تا کنون قطعات خودروهایی از برندهای جهانی تولید می‌شد، اما اکنون ما تولید کامل محصول نهایی را در اینجا خواهیم داشت و این واقعاً کار بزرگی است. کوواچفسکی تاکید کرد خودروی الکتریکی " E.GO" که در TIDZ در تتووا تولید خواهد شد، برای محیط های شهری مفید است، در عین حال پایدار، نوآورانه، با صرفه و بدون انتشار گازهای مضر است. 

وی گفت در مناطق توسعه صنعتی فناورانه در ۶ ماهه اول سال قراردادهای سرمایه گذاری با ارزش 240 میلیون یورو منعقد شد و احتمالاً تا پایان سال دو قرارداد دیگر با ارزش 160 میلیون یورو بسته خواهد شد.  تعداد کل کارکنان در ماه جولای در این مناطق به بیش از 15 هزار نفر رسید که نسبت به ماه جولای سال گذشته ۶ درصد بیشتر است و نسبت به ماه جولای سال ۲۰۲۰ افزایش 14.5 درصدی داشته است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما