معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۴/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۲۹

اخبار اقتصادی سنگال

مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی کشور سنگال در هفته اول تیر ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

بیلان کاری اتاق بازرگانی داکار: ارائه بیش از 6000 خدمت طی سال 2021

در سال 2021 بخش پشتیبانی از ایجاد کسب و کار (Dace) اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی داکار (Cciad) بیش از 6000 خدمات شامل انواع ثبت نام تجاری، صدور کارت‌های بازرگانی و ارائه مجوزهای کسب و کار داخلی و بین المللی به اعضا و سایر فعالان ارائه داده است و همچنین زمان رسیدگی به این خدمات نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. البته این تعداد می‌تواند با اجرای منطقه آزاد تجاری قاره آفریقا (Zlecaf) افزایش یابد. در این راستا شیخ موسی کین کمبود اطلاعات کاربران را مشکل اصلی در ارتقای کیفیت خدمات اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی داکار دانست. وی افزود: به همین دلیل قصد داریم از خدمات تلفن همراه استفاده کنیم تا به کاربرانی که بعضاً در مناطق دور افتاده هستند خدمت رسانی بهتری انجام دهیم. اما قبل از اجرای این اقدام، اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی داکار یک کمپین ارتباطی ترتیب خواهد داد که هدف آن توضیح روش‌های مختلف برای دریافت خدمات است. شیخ موسی کین همچنین یادآور شد اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی داکار CCIAD بعنوان نقطه کانونی اتحادیه مالی و پولی غرب افریقا Uemoa این امکان را فراهم می‌کند تا فضای کسب و کارها در سنگال بهبود یابد.

 مجله Lejecos 1401.03.28

راه اندازی کارخانه تصفیه آب در داکار توسط رئیس جمهور مکی سال

کارخانه تصفیه آب در محله واکام Ouakam داکار توسط مکی سال رئیس جمهور سنگال راه اندازی شد. این پروژه امکان هدر رفت آب در 316 کیلومتر از شبکه توزیع آب در داکار و حومه را فراهم می‌کند. مکی سال در این مراسم گفت: بهره برداری از این شبکه از هدر رفتن روزانه 40000 متر مکعب آب که بدلیل فرسودگی شبکه‌های توزیع وجود داشت جلوگیری خواهد کرد. به گفته وی این اقدام تأثیر مثبتی بر زندگی روزمره ساکنان 16 کمون در داکار یعنی بیش از یک میلیون نفر به ویژه در مناطق واقع در ارتفاعات خواهد داشت. وی افزود: این کارخانه و زیر ساخت‌های مربوط به آن یک فن آوری مدرن بوده که پاسخی پایدار به نیاز روزافزون به آب در پایتخت سنگال می‌باشد که نزدیک به 70 درصد از فعالیت‌های اقتصاد ملی در آن متمرکز شده است. رئیس جمهور سنگال خاطر نشان کرد که ازدیاد جمعیت همراه با رشد شدید قیمت املاک و مستغلات و نیز توسعه فعالیت‌های اقتصادی باعث بهره برداری بیش از حد از منابع آب محلی شده است. مکی سال اطمینان داد دولت تمام اقدامات لازم را برای کنترل بهینه اثرات زیست محیطی این پروژه بر اساس اهداف توسعه پایدار به ویژه هدف مربوط به تأمین آب آشامیدنی و بهداشتی انجام خواهد داد. وی خاطر نشان نمود تمام مطالعات فنی، زیست محیطی و اجتماعی مرتبط با این طرح مطابق با استانداردهای روز انجام شده است.

Sud Quotidien 1401.03.29

تقویت نوآوری در بخش کشاورزی سنگال: اجرای پروژه Tap-Ais (سیستم نوآوری کشاورزی در مناطق گرمسیری)

برای تقویت نوآوری در بخش کشاورزی پروژه Tap-Ais (سیستم نوآوری کشاورزی در مناطق گرمسیری) در 9 کشور از جمله سنگال راه اندازی شده و 5 حوزه اولویت را هدف قرار داده است. در زمینه تغییرات آب و هوایی نوآوری در بخش کشاورزی خواهد بود. در این راستا با تأمین مالی اتحادیه اروپا به مبلغ 5 میلیون یورو یا حدود 3 میلیارد و 275 میلیون فرانک سیفا در 9 کشور راه اندازی شده است. در این راستا طی جلسه‌ای کارشناسان مختلف دخیل در این پروژه در سطح ملی در محل وزارت کشاورزی و تجهیزات روستایی (مایر) گرد هم آمدند تا نظرات خود را در مورد عملکرد این سیستم برای بازدهی بیشتر در چارچوب این پروژه به اشتراک بگذارند. در این جلسه موضوعاتی از قبیل شناسایی نقاط ضعف مرتبط با توسعه نوآوری‌ها و انجام اقداماتی برای اصلاح و تقویت این سیستم‌ها، شهرهای هوشمند در جهت حمایت از بوم شناسی زراعی با استفاده از ابزارهای دیجیتال مورد بحث و تبادل نظر قرار گزفت. یونوسا امبالو، مشاور فنی این پروژه طی سخنانی گفت: اطلاعات قابل اعتماد و مرتبط از طریق ظرفیت سازی سیستم ملی نوآوری کشاورزی بدست می‌آید. وی ضمن ابراز تمایل مقامات برای تضمین پیگیری و اجرای فعالیت‌های ظرفیت سازی و گفتگوی سیاسی از فائو و اتحادیه اروپا دعوت کرد تا به حمایت از اجرای این پروژه ادامه دهند. وی در ادامه خاطر نشان ساخت این نشست امکان تنظیم یک نقشه راه با محوریت پنج حوزه اولویت دار را فراهم کرده که عبارتند از: نهادینه سازی فرآیندهای نوآوری فراگیر در سیستم تحقیقاتی، خدمات جدید و ابزارهای حمایتی برای مراحل اول نوآوری، همسویی تلاش‌ها در سطوح محلی و ملی برای نوآوری‌های بیشتر برای گذار زیست محیطی، ایجاد ظرفیت برای حکمرانی مؤثر هوش مصنوعی ملی و ایجاد گفتگوهای سیاسی در مورد تنگناها و غلبه بر ابزارهای سیاسی ممکن برای تحریک نوآوری کشاورزی. برگزاری سلسله کارگاه‌های مشاوره چندجانبه، ارائه راه حل بین مبتکران و ارائه دهندگان خدمات، شناسایی سازوکارها برای رفع نیازهای توسعه‌ای، از جمله محورهایی است که برای اجرای نقشه راه تا سال 2023 در مورد آنها اقدام خواهد شد.

 1401.3.30روزنامه Le Quotidien

نماینده مقیم صندوق بین المللی پول (IMF) در سنگال: نیاز به 425 میلیارد دلار برای ترمیم اقتصاد قاره افریقا

مسمین کولت ویکوت نماینده مقیم صندوق بین المللی پول (IMF) در سنگال طی سخنانی در کنفرانس مرکز آفریقایی مطالعات عالی مدیریت (Cesag) با موضوع: «چشم انداز اقتصادی منطقه جنوب صحرای آفریقا: شوک جدید و فضای اندک برای مانور» گفت: افریقا برای احیای اقتصاد خود که به شدت تحت تأثیر بیماری کرونا قرار گرفته است به 425 میلیارد دلار نیاز دارد. پیش بینی این صندوق برای رشد اقتصادی جنوب صحرای آفریقا در سال 2022 به میزان 3.8 درصد برای کشورهای این منطقه است. وی تاکید کرد در این چارچوب است که در ماه اوت گذشته یک حق برداشت ویژه (DTS) تخصیص یافت که 23 میلیون دلار آن به کشورهای جنوب صحرای آفریقا اختصاص یافت. صندوق بین‌المللی پول همچنین حمایت مالی خود را از کشورهای آفریقایی افزایش داده است. در این خصوص در سنگال تقریباً دو سال پیش، بیش از یک میلیارد دلار یا بیش از 600 میلیارد فرانک سی‌اف‌ای برای کمک به کشور برای عبور از آن دوره دشوار اختصاص داده شد. وی افزود: صندوق بین المللی پول نقش خود را برای کاهش تأثیر این شوک‌ها ایفا می‌کند. ابتکار تعلیق بدهی‌های این کشورها در این راستا است. بدهی در برخی از این کشورها به طرز چشمگیری افزایش یافته است. بیش از نیمی از کشورهای کم درآمد در حال حاضر در معرض خطر بالای مشکلات بدهی قرار دارند و برخی از کشورها سطوح کاملاً ناپایدار بدهی دارند که این امر نیازمند تجدید ساختار است. آقای کولت ویکت در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: علاوه بر این با وقوع جنگ در اوکراین پیش بینی‌های اقتصادی صندوق بین المللی پول برای سال 2022 برای رشد کشورهای جنوب صحرای آفریقا 3.8 درصد بوده که در مقایسه با 4 درصد در سال گذشته نشان دهنده کاهش رشد است. همچنین آقای کولت ویکوت تأکید کرد میزان تورم بیش از 12 درصد در آفریقا در سال 2022 خواهد بود که این رقم در سنگال حدود 5.5 درصد است (در مقایسه با 2.2 درصد در سال 2021). میزان رشد اقتصادی نیز از 5.5 درصد به 5 درصد کاهش یافته است. البته این اقتصاددان تحلیل می‌کند که هنوز رشد وجود دارد اما ضعیف‌تر از پیش‌بینی اولیه در ابتدای سال است. نامبرده در خاتمه گفت: از نظر سیاست اقتصادی، صندوق بین‌المللی پول توصیه می‌کند که سنگال اقدامات حمایتی دولت را به سمت آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه سوق دهد اما همچنین به تلاش‌ها برای بسیج کسب درآمدها برای پوشش هزینه‌های عمومی‌ بمنظور جلوگیری از رسیدن به ریسک بالای بدهی‌ها ادامه دهد.

  1401.03.31 سایت Equonet.net

 گروه ویژه اقدام مالی در مورد پولشویی: سنگال از منطقه خاکستری خارج شد و سه امتیاز دریافت کرد

تلاش‌های سنگال برای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در حال به ثمر نشستن است. در جریان افتتاحیه بیست و پنجمین نشست وزیران جیابا که در سالی برگزار شد سنگال سه جایزه دریافت کرد. اولین جایزه افتخاری مربوط به کمک سنگال به گزارش‌های ارزیابی متقابل 15 کشور ECOWAS، سائوتومه و پرنسیپ و کومور است. جایزه دوم راهنمایی مربوط به کمک‌هایی است که سنگال به سایر کشورها برای دسترسی به گروه واحدهای اطلاعات مالی در جهان (اگمونت) می‌کند و در نهایت سومین جایزه افتخاری مربوط به همکاری و حمایت از فعالیت‌های گروه بین حکومتی اقدام علیه پولشویی در اکواس موسوم به Giaba است. همه اینها موفقیت تلاش‌های مقامات سنگال می‌باشد. در این نشست، وزیر دادگستری سنگال، مالیک سال که ریاست مراسم افتتاحیه را بر عهده داشت طی سخنانی گفت: این مایه رضایت و غرور بزرگی است و نشان می‌دهد که کشور ما اقدامات مثبتی در این زمینه انجام داده است. وی در همین راستا اشاره کرد که سنگال از ماه سپتامبر آینده از منطقه خاکستری خارج خواهد شد. وی افزود: ما اقدامات زیادی در این خصوص انجام دادیم از جمله دفتر ملی رسیدگی به اموال و دارایی‌های مجرمانه را راه اندازی کرده‌ایم که امروز فعال است. انجام این اقدامات و ارزیابی مثبت گروه اقدام مالی باعث شد سنگال در منطقه خاکستری قرار بگیرد. لذا فکر می‌کنم در گزارش شهریور ماه خواهید دید که سنگال در موقعیت بسیار مطلوب‌تری قرار خواهد گرفت. در بیست و پنجمین نشست وزیران گروه بین حکومتی اقدام علیه پولشویی، گزارش‌های ارزیابی توگو و گامبیا نیز مورد ارزیابی قرار گرفت. به گفته کیملابالو آبا مدیرکل گروه بین حکومتی اقدام علیه پولشویی در مجموع با توجه به تلاش‌ها در راستای انطباق با متون قانونی و نهادهای موجود، دو کشور مورد ارزیابی نتایج رضایت بخشی را داشته‌اند. وی در عین حال تصریح کرد از نظر کارایی تقریباً در همه شاخص‌های عملکردی دو کشور رتبه پایینی داشتند اما آنچه در ارزیابی متقابل ضروری بوده این است که این دو برای اصلاح نواقص راهبردی شناسایی شده در گزارش ارزیابی، اقدامات لازم را انجام دهند.

  1401.04.01 مجله Lejecos

تقویت روابط اقتصادی بین سنگال و هند

اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی داکار (Cciad) و کنفدراسیون صنایع هند (Cii) تصمیم گرفته‌اند روابط اقتصادی را در اوج روابط دیپلماتیک بین سنگال و هند تقویت کنند. در این خصوص طی مراسمی دو یادداشت تفاهم توسط سوبرامانیام سوامیناتان رئیس کنفدراسیون صنایع هند Cii و نیز مدیرعامل شرکت خدمات تجاری Iris و عبداللهی سو رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی داکار Cciad به امضای طرفین رسید. این تفاهمنامه در چارچوب سفر معاون رئیس جمهور هند آقای ونکایا نایدو به سنگال در اوائل ماه جاری میلادی به امضا رسیده است. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی داکار Cciad هنگام امضای این تفاهم نامه گفت اتاق داکار متعهد به همکاری با فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت و کنفدراسیون صنایع هند برای توسعه بیشتر روابط بین بخش‌های تجاری و اقتصادی دو کشور است. در مراسم مذکور سفیر هند در سنگال، جی وی سرینیواس نیز گفت: این توافق باعث تقویت روابط بین دو کشور خواهد شد و به بخش خصوصی دو کشور امکان می‌دهد تا با یکدیگر بیشتر آشنا شوند و از فرصت‌های تجاری در هند و سنگال استفاده کنند. وی این امر را نمونه خوب همکاری جنوب - جنوب برای توسعه مشارکت بین بخش‌های خصوصی طرفین دانست.

 Le Quotidien 1401.04.01

 وزیر سنگالی زنان، خانواده، جنسیت و حمایت از کودکان: باید بر آموزش زنان فعال در امور تجاری و اقتصادی تمرکز کرد

وزیر زنان، خانواده، جنسیت و حمایت از کودکان خانم اندای سالی دیوپ دینگ Ndèye Saly Diop Dieng دریک مصاحبه مطبوعاتی طی سخنانی گفت: باید بر آموزش زنان فعال در امور تجاری و اقتصادی تمرکز کرد تا بتوانند محصولات با کیفیت تولیدی را در بازارهای رقابتی عرضه کنند. همچنین پروفسور فالو سامب مشاور ویژه رئیس جمهور مکی سال در سرمایه گذاری نیز اظهار داشت: زنان در فعالیت‌های تجاری که در مرزهای کشور انجام می‌شود یکی از مهم‌ترین بازیگران هستند. بسیاری از فعالیت‌های تجارت مرزی توسط زنان انجام می‌شود و ما نمی‌توانیم بدون زنان، قاره‌ای را توسعه دهیم. مشاور ویژه رئیس جمهور افزود: ۸۰ درصد تجارت بین آفریقایی تجارت مرزی است. از سوی دیگر این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: افرادی که در زمینه فرآوری میوه فعالیت می‌کنند با مشکلات مالی مواجه هستند که باعث می‌شود کشور 40 درصد از 140 هزار تن انبه تولیدی سالانه را از دست بدهد. خانم فاتو درامه کمیسر کل نمایشگاه بین المللی محصولات افریقایی نیز گفت: زنان شاغل در بخش خصوصی باید از حمایتهای بیشتر دولتی برخوردار شوند. همچنین خانم سومره مدیر سازمان‌های زنان و کارآفرینی زنان در وزارت زنان و خانواده نیز طی سخنانی خاطر نشان کرد: باید وزن اقتصادی زنان ارتقا پیدا کند و فعالیتهای آنان در تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور لحاظ شود. وی افزود: زنان بیش از 52 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند و سهم آنان چون بصورت غیر رسمی فعالیت می‌کنند در تولید ناخالص داخلی محاسبه نمی‌شود.

 1401.04.02 مجله Lejecos

بزرگداشت روز جهانی اقیانوس‌ها: ماهیگیران سنگالی خواستار پایان دادن به بهره برداری بیش از حد از منابع ماهی شدند

 مانند دیگر کشورهای ساحلی در سراسر جهان، کارشناسان و متخصصان بخش شیلات و آبزیان ماهیگیری در سنگال روز جهانی اقیانوس‌ها را با موضوع «احیای اقیانوس‌ها از طریق اقدام جمعی» جشن گرفتند. این جشن در شرایط خاصی برگزار می‌شود که امسال در پی برخورد قایق‌های ماهیگیری با کشتی‌های صیادی صنعتی چند ماهیگیر جان خود را از دست داده‌اند. شهر جوالفدیوث میزبان جشن‌های مربوط به روز جهانی اقیانوس‌ها بود. فرصتی برای فعالان این بخش بود تا تصویری تاریک از وضعیت این افراد را ترسیم کنند. ما به منابع ماهی و اقیانوس وابسته هستیم. هم اکنون بهره برداری بیش از حد از این منابع وجود دارد به ویژه از طریق ماهیگیری صنعتی که آمار رسمی تعداد قایق‌های موجود در آن هم وجود ندارد. در این مراسم عبدو کریم سال رئیس پلتفرم ماهیگیران صنعتگر سنگال (Ppas) طی سخنانی با اظهار تأسف گفت: ما همچنین تعداد کارخانه‌های تولید کننده پودر ماهی را که در رقابت با صیادان هستند نمی‌دانیم. وی از دولت خواست تا تعهد خود را در رابطه با شفافیت بهتر در بخش ماهیگیری انجام دهد. این امر با سرعت بخشیدن به نهایی شدن مراحل الحاق سنگال به ابتکار شفافیت در بخش شیلات (فیتی) میسر خواهد شد. برای جلوگیری از برخورد قایق‌ها و حفاظت از فعالیت‌های صنفی ماهیگیران از مسئولان دعوت می‌کنند تا محدوده منطقه انحصاری ماهیگیری را تا 12 مایل افزایش دهند. مدیر کمپین صلح سبز آفریقا عبدالله ندایه نیز اظهار داشت: یک بحران در این بخش وجود دارد و آن کمبود منابع ماهی است که تا حدی به دلیل سیاست‌های غلط در بخش ماهیگیری مربوط می‌شود. وی افزود: ما هرگز از محکوم کردن اقدامات کارخانه‌های تولید پودر ماهی دست برنمی داریم. همچنین ما از فعالیت زنان در این بخش حمایت می‌کنیم. به یاد بیاوریم که ریه‌های واقعی سیاره ما اقیانوس‌ها هستند که بیشتر اکسیژنی را که تنفس می‌کنیم تأمین می‌کنند. آنها همچنین منبع مهمی از غذا برای انسان محسوب می‌شوند. بنابراین مهم است که آگاهی عمومی را در مورد جایگاه اساسی آنها در اکوسیستم و تهدیداتی که به دلیل اعمال انسانی با آن روبرو هستند افزایش دهیم.

 1401.02.04 روزنامه Le Quotidien

 توسعه روستایی در سنگال توسط: IFAD بیش از 168 میلیارد CFA سرمایه گذاری شده است

از سال 1979 تا به امروز (43 سال) صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی سازمان ملل متحد (IFAD) با سرمایه‌گذاری 336.66 میلیون دلار آمریکا یعنی بیش از 3.168 میلیارد فرانک سیفا CFA در تأمین مالی 20 برنامه و پروژه توسعه روستایی در سنگال مشارکت داشته است. این پروژه‌ها و برنامه‌ها به طور مستقیم 667643 خانوار روستایی را منتفع کرده است. همچنین در گامبیا از سال 1982 تاکنون این آژانس تخصصی سازمان ملل متحد 11 برنامه و پروژه توسعه روستایی را با سرمایه گذاری 113.53 میلیون دلار تأمین مالی کرده است که بر اساس آن 195069 خانوار روستایی به طور مستقیم از آن بهره مند شده‌اند. بر اساس بیانیه دفتر IFAD قرار است تا پایان ماه جاری میلادی دو نفر از معاون IFAD این صندوق به سنگال و گامبیا سفر نمایند. این دیدارها به منظور دیدار با مقامات سنگال و گامبیا و شرکت کنندگان در برنامه‌های حمایت شده توسط IFAD در این دو کشور و همچنین برنامه منطقه‌ای حمایت از ساحل می‌باشد.. در بیانیه ذکر شده است که در این سفر پیامدهای تغییرات آب و هوایی مرتبط با همه‌گیری بیماری کرونا و درگیری بین روسیه و اوکراین که به طور قابل توجهی برروند رشد اقتصادی، تولید و بهبود شرایط زندگی مردم اثر گذار است و به افزایش خطر ناامنی غذایی در منطقه منجر خواهد شد مورد بررسی قرار خواهد گرفت. هیئت IFAD در طول اقامت خود در سنگال ضمن دیدار با نمایندگان نهادهای سازمان ملل متحد جلسات کاری با مقامات ملی و تیم دفتر زیرمنطقه ای IFAD خواهد داشت.

1401.04.03 روزنامه Le Quotidien

 توانمندسازی اقتصادی زنان در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی در تولید محصولات باغی توسط زنان سنگال و گینه

یک پروژه توانمندسازی زنان برای گینه و سنگال به تازگی راه اندازی شده است. این پروژه با بودجه 1 میلیون دلار کانادا یا حدود 485.39 میلیون فرانک سی اف ای توسط ابتکار چشم انداز کشاورزی و روستایی Ipar (Initiative prospective agricole et rural) و مرکز کانادایی مطالعات و همکاری‌های بین المللی (این) در منطقه نیایی Niayes سنگال و در بوکه گینه اجرا خواهد شد. این یک پروژه تحقیقاتی در زمینه توانمند سازی زنان در زنجیره ارزش تولید محصولات باغی با استفاده از انرژی خورشیدی است. ما به دنبال مکانیسم‌هایی خواهیم بود که بتواند استفاده بهتر از انرژی خورشیدی را در زنجیره ارزش محصولات کشاورزی به ویژه برای آبیاری بلکه برای کل زنجیره ارزش اعم از فرآوری و حفاظت امکان پذیر کند. در مراسمی‌ که به منظور معرفی این پروژه‌ها برگزار شد دکتر لور تال Laure Tall گفت: از این فناوری باید برای تقویت ظرفیت اشتغال زنان در استفاده از این فناوری‌ها استفاده کنیم. نقش زنان در توسعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا دیگر نیازی به توضیح ندارد. از این رو علاقه به تقویت بیشتر آن است. در همین راستا دکتر مارم سیسه جامعه شناس و هماهنگ‌کننده این پروژه بر این عقیده است که دسترسی به انرژی عامل مهمی است و با کاهش نابرابری‌های جنسیتی می‌تواند در توانمندسازی اقتصادی زنان مشارکت کند. بامبا ندایه دبیر کل وزارت زنان و خانواده نیز گفت: توانمندسازی اقتصادی زنان ابزار مؤثری برای مبارزه با نابرابری‌های جنسیتی است Teliko Diall مدیر برنامه Ceci در گینه نیز با ابراز خوشحالی از این ابتکار گفت: این اقدام به کشورش اجازه می‌دهد از تجربه سنگال در تولید انرژی خورشیدی بهره مند شود. او اذعان کرد: دو کشور در سطوح مختلف چنین ابتکارات تحقیقاتی از نظر انرژی‌های تجدیدپذیر قرار دارند. این پروژه در عین حال نشان می‌دهد که این یک مشارکت برد-برد است. همچنین سنگال به ویژه در زمینه تحقیقات دارای تجربه می‌باشد. دبیرکل وزارت زنان و خانواده نیز طی سخنانی از دانشگاهیان خواست که این پروژه را یک پروژه تحقیقاتی صرف برای دانشگاه‌ها قلمداد نکنند بلکه پروژه‌ای عملیاتی برای رشد جامعه زنان محسوب نمایند.

1401.04.03 روزنامه Le Soleil

 اختصاص ۱۶۱.۸۲ میلیون یورو حق برداشت ویژه برای سنگال از سوی بانک جهانی

طبق بیانیه ارسالی به روزنامه 24HEURES، سنگال از ۱۶۱.۸۲ میلیون یورو حق برداشت ویژه از صندوق بین المللی پول که مبلغی معادل حدود ۲۱۵.۷۸ میلیون دلار می‌باشد بهره مند خواهد شد.

 هیئت اجرایی صندوق بین‌المللی پول در تاریخ ۲۲ ژوئیه پنجمین بررسی خود بر اساس ابزار هماهنگی سیاست و بررسی دوم را در چارچوب توافقنامه آماده به کار و تحت تسهیلات اعتباری توافقی تکمیل کرد.

روزنامه 24HEURES مورخ ۲۴ ژوئن ۲۰۲۲

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما