معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۳/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۰۱

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته دوم خرداد 1401 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

حمایت‌ حقوقی دولت روسیه از شرکت‌های سهامی عام تحت تحریم

به گزارش پایگاه خبررسانی کامرسانت، میخائیل میشوستین نخست‌وزیر روسیه در جلسه هیئت دولت این کشور از اعمال اصلاحات در برنامه اقدامات اقتصادی در وضعیت تحریم خبر داد. به‌گفته وی، یکی از اقدامات اصلاحی به حقوق شرکت‌ها مربوط است، بدین‌صورت که شرکت‌های سهامی عام تحت تحریم اجازه می‌یابند هیئت‌مدیره‌شان را به‌طور موقت انتخاب نکنند. پیش‌تر این کار برای شرکت‌های سهامی عام الزامی‌ بود. افزون بر آن، طبق اقدامات اصلاحی، پیشنهاد می‌شود که اگر شمار اعضای هیئت‌مدیره از 5 نفر (حدأقل قانونی) کمتر گردد، اختیارات هیئت‌مدیره کنونی بدون انتخاب مجدد حفظ گردد.

تات‌نفت برنامه‌ای برای کاهش تولید ندارد

رینات افلاطونوف، معاون مدیرعامل و زمین‌شناس ارشد شرکت تات‌نفت، در گفت‌وگو با روزنامه اینترفاکس روسیه گفت: «تات‌نفت در نظر ندارد برداشت نفت را با توجه به تحریم‌های اخیر کاهش دهد. در سال 2021 این شرکت 27.83 میلیون تن نفت استخراج کرد و برای سال 2022 استخراج 28.3 میلیون تن نفت برنامه‌ریزی شده است.» وی همچنین افزود: «روند آماده‌سازی میادین نفتی لیبی به مرحله بهره‌برداری نزدیک می‌شود و پیش‌بینی شده است که تا پایان سال 2022 برداشت نفت از این میادین آغاز شود.» گفتی است تات‌نفت در اکتبر 2021 پروژه‌های اکتشاف نفت در لیبی و به‌ویژه حفاری در منطقه الحماده در میادین نفتی غدامس را از سر گرفت.

کمک دولت تاتارستان به بخش کشاورزی

به گزارش رسانه‌های محلی به نقل از مارات زیابارف، وزیر کشاورزی و محصولات غذایی جمهوری تاتارستان، خرید تجهیزات مورد نیاز کشاورزان این منطقه با پرداخت 70 درصد هزینه توسط کشاورزان و 30 درصد توسط دولت به انجام خواهد رسید. به گفته وی، دولت جمهوری تاتارستان 1.8 میلیارد روبل در این بخش هزینه خواهد کرد. هم‌اکنون 1361 تجهیز کشاورزی (170 دستگاه تراکتور، 56 دستگاه برداشت غلات، 14 دستگاه برداشت علوفه، 12 دستگاه سمپاش خودکار و بیش از 1100 دستگاه دیگر) خریداری شده است.

به‌طور کلی، دولت جمهوری تاتارستان در سال 2022 بودجه‌ای معادل 13.3 میلیارد روبل به حمایت از بخش کشاورزی اختصاص خواهد داد. از این مبلغ، 5.4 میلیارد روبل با مشارکت دولت فدرال و 7.9 میلیارد روبل از بودجه دولت تاتارستان تأمین می‌شود. مهم‌ترین اقدامات حمایتی شامل تأمین بودجه برای خرید کودهای معدنی (1.1 میلیارد روبل)، نوسازی فنی و فناوری (1.8 میلیارد روبل) و حمایت از دامپروری (1.4 میلیارد روبل) است.

خسارات زیست‌محیطی صنایع نفتی در تاتارستان

یک رسانه محلی به نقل از شعبه آژانس فدرال نظارت بر منابع طبیعی روسیه در تاتارستان اعلام کرد هر سال در این منطقه 155 هزار تن لجن حفاری و 55 هزار تن لجن نفتی تولید می‌شود و 10 شرکت در بازیافت آن فعالیت می‌کنند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما

برچسب‌ها