معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۳/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۷۹

اخبار اقتصادی مکزیک

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی مکزیک در هفته اول خرداد ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

 سرمایه‌گذاری خارجی در مکزیک در سه ماهه اول سال 2022 رشد تاریخی را ثبت کرده است

وزارت اقتصاد مکزیک در گزارشی اعلام کرد سرمایه‌گذاری خارجی واردشده به کشور در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۲ بالغ‌بر ۱۹ میلیارد و ۴۲۷ میلیون دلار بوده که برای این دوره زمانی از زمان ثبت اطلاعات یک رکورد بی‌سابقه محسوب می‌شود. به‌این‌ترتیب سرمایه‌گذاری خارجی نسبت به ارقام اولیه سه ماهه اول سال 2021 سالانه 63 درصد افزایش داشته است. وزارت اقتصاد مکزیک تشریح کرد که سرمایه‌گذاری خارجی ورودی در سه ماهه اول 24 میلیارد و 313 میلیون دلار بوده و خروج سرمایه 4 میلیارد و 885 میلیون دلار بوده است. به‌طور مشخص 47.7 درصد از سرمایه‌گذاری‌ها به‌عنوان سرمایه‌گذاری مجدد سود، 45.4 درصد سرمایه‌گذاری‌های جدید و 7.1 درصد مابقی به‌عنوان حساب‌های بین شرکتی طبقه‌بندی‌شده است. ایالات‌متحده کشوری است که بیشترین سرمایه‌گذاری را در مکزیک انجام می دهد و 39.1 درصد از سرمایه‌گذاری خارجی را به خود اختصاص داده است و پس‌ازآن اسپانیا 10.8 درصد، کانادا 7.1، فرانسه 3.4، آرژانتین 3.2 و بریتانیا 3 قرار دارند.

https://www.elfinanciero.com.mx/economia/2022/05/24/inversion-extranjera-registra-crecimiento-historico-en-el-primer-trimestre-de-2022/

 آمادگی مکزیکوسیتی به‌منظور میزبانی نمایشگاه گردشگری تیانگوئیس 2023

کلودیا شینباوم شهردار مکزیکوسیتی، آمادگی پایتخت مکزیک برای میزبان چهل و ششمین دوره گردشگری تیانگوئیس 2023 مکزیک در این شهر را اعلام کرد. شهرداری مکزیکوسیتی از حمایت وزارت گردشگری این کشور برای برگزاری دور بعدی این نمایشگاه در مکزیک تشکر کرد.

https://www.excelsior.com.mx/comunidad/sheinbaum-en-cdmx-estamos-para-recibirlos-con-los-brazos-abiertos-el-proximo-ano/1517025

 مکزیک تا پایان سال 2022 به سطح گردشگری قبل از کرونا باز می‌گردد

آقای میگل ترروکو وزیر گردشگری مکزیک اعلام کرد پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۲ تعداد 40 میلیون گردشگر بین المللی با جریان درآمدی ۲۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلاری وارد مکزیک گردد. وی عنوان داشت با این حجم از گردشگر در سال جاری مکزیک مجددا به سطح گردشگری قبل از بیماری همه گیر کرونا در سال ۲۰۱۹ باز خواهد گشت. گردشگری تقریباً 9 درصد از تولید ناخالص داخلی مکزیک را تشکیل می دهد.

https://www.excelsior.com.mx/nacional/mexico-recuperara-finales-2022-niveles-turismo-previos-pandemia/1516796

 سقوط 6 پله‌ای مکزیک در فهرست جدید سفر و گردشگری مجمع جهانی اقتصاد

مکزیک در فهرست جدید سفر و گردشگری مجمع جهانی اقتصاد (WEF) رتبه 40 را از بین 117 اقتصاد مورد بررسی به خود اختصاص داد. در همین خصوص مکزیک در حوزه حفاظت و امنیت در رتبه 117 در حوزه پایداری محیطی در رتبه 103 و از لحاظ محیط کسب کار در رتبه 97 قرار گرفت. بر اساس این رتبه بندی شیلی در رتبه 34 و بالاترین رتبه در میان کشورهای آمریکای لاتین قرار گرفت و پس از آن مکزیک در رده 40 و در رده‌های بعدی برزیل، کاستاریکا، اروگوئه، کلمبیا، آرژانتین، پاناما و جمهوری دومینیکن قرار گرفتند.

https://www.elfinanciero.com.mx/economia/2022/05/24/violencia-deja-mal-parado-a-mexico-cae-6-lugares-en-indice-del-viajes-del-wef/

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما