معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۱/۲۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۴۸

آخرین وضعیت اقتصادی فنلاند

اقتصاد فنلاند به سرعت از رکود ناشی از همه گیری سال 2020 بهبود یافته است و با رشد سریع اقتصادی مواجه شده است.
اقتصاد فنلاند به سرعت از رکود ناشی از همه گیری سال 2020 بهبود یافته است و با رشد سریع اقتصادی مواجه شده است. اشتغال به شکل بی سابقه ای رشد کرده و میزان سرمایه گذاری به سرعت در حال افزایش می‌باشد. تغییرات مثبت در اقتصاد و اشتغال فنلاند تا حدی به دلیل رشد قوی در اقتصاد جهانی است.
البته در این بین، سیاست اقتصادی موفق دولت نیز نقش کلیدی ایفا کرده است. از جمله حمایت های دولت از کسب و کارها و کمک های مالی هدفمند به بخش های اقتصادی، توانسته ضربات وارده به اقتصاد را کاهش دهد و توانایی این کشور برای بهبود وضعیت اقتصادی را تقویت نماید.
در عین حال، دولت فنلاند با توجه به خطرات احتمالی و عدم اطمینان از شرایط جاری ناشی از افزایش همه‌گیری، می خواهد مطمئن شود که سیاست‌های اقتصادی‌ در پیش گرفته شده برای بهبود اقتصادی می‌تواند پاسخگویی لازم مطابق با شرایط را داشته باشد و درصدد ترک سیاست‌های رشد محور، پیش از موعد مقرر، نمی‌باشد. بر این اساس، دولت فنلاند در سال جدید اولین لایحه متمم بودجه که بر حمایت از بخش های آسیب پذیر به علت محدودیت های اعمال شده به دلیل سویه امیکرون تمرکز دارد، را به پارلمان ارائه کرده است.  
علی رغم رشد سریع اقتصادی فنلاند، چشم انداز آینده یعنی مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی و تنوع زیستی بدون تغییر مانده است. علاوه بر این جمعیت فنلاند در حال پیر شدن است و انتظار می‌رود رشد اقتصادی این کشور در چند سال آینده کند شود. این به معنی لزوم تقویت شرایط برای رشد اقتصادی پایدار و گذار عادلانه سبز است. 
در اقتصادی مانند اقتصاد فنلاند، رشد اقتصادی عمدتا مبتنی بر مهارت، نوآوری و سرمایه گذاری است. بر این اساس، احزاب در پارلمان فنلاند تعهد مشترکی  را برای رسیدن به هدف تعیین شده جهت افزایش سهم بخش تحقیق و توسعه به چهار درصد تولید ناخالص داخلی تا سال 2030 داده اند.
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما