معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۸/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۴۸

اخبار اقتصادی بلغارستان

گزیده اخبار اقتصادی بلغارستان در هفته اول آبان ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

گئورگی شوپوف: تورم ساخت و ساز 28 درصد است

این کارشناس می‌گوید بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند به جای ساختن با این قیمت های بالا، جریمه‌هایی را برای تاخیر در ساخت و ساز بپردازند.

https://www.investor.bg/bylgariia/451/a/georgi-shopov-inflaciiata-v-stroitelstvoto-e-28-338080/

 

شرکت بلغاری 30 میلیون لوا در تاسیسات لجستیکی جدید در نزدیکی صوفیه سرمایه گذاری می‌کند

 23  اکتبر (BTA) - مراسم آغاز کار ساخت و ساز تاسیسات لجستیکی و انبارداری جدید در شهرک صنعتی صوفیه-بوژوریشته برگزار شد. سرمایه گذاری 30 میلیونی در این تسهیلات که انتظار می رود در پایان مارس 2023 به پایان برسد، توسط یک شرکت بلغاری فروش لوازم خانگی انجام شده است.

http://www.bta.bg/en/c/DF/id/2502728

 

 اپراتورهای تور بلغارستان انتظار یک فصل زمستانی سخت را دارند

اپراتورهای تور انتظار یک فصل زمستانی سخت و چالش برانگیز را دارند. این خطر وجود دارد که گردشگران سنتی زمستانی از بریتانیا، کشورهای اسکاندیناوی و کشورهای همسایه بلغارستان برنامه سفر خود به بلغارستان را لغو کنند.

https://www.novinite.com/articles/211970/Bulgarian+Tour+Operators+Expect+a+Difficult+Winter+Season

 

بلغارستان و سایر کشورهای اتحادیه اروپا می خواهند گاز و انرژی هسته ای به عنوان دوستدار محیط زیست شناخته شود

بلغارستان، همراه با سایر کشورها، از جمله فرانسه، فوراً خواستار به رسمیت شناخته شدن انرژی هسته ای و تولید گاز طبیعی و گنجاندن در فهرست فعالیت های اقتصادی پایدار از نظر زیست محیطی خواهند شد. این را رومن رادف رئیس جمهور در بروکسل در جریان شرکت در شورای اروپا بیان کرد.

https://www.economy.bg/economy/view/48035/Gaz-i-yadrena-energiya-da-bydat-priznati-za-ekologichni-iskat-Bylgariya-i-drugi-strani-v-ES-

سندرم کندوی خالی، زنبورداران بلغارستان را در معرض ورشکستگی قرار می دهد

صنعت زنبورداری در کشور با ورشکستگی مواجه است. انقراض دسته جمعی خانواده‌های زنبورها و عدم کمک مستقیم دولتی از مشکلات اصلی زنبورداران است. اگرچه صندوق دولتی برای کشاورزی بیش از 7.5 میلیون ВGN را تحت برنامه ملی زنبورداری (NАР) اختصاص داده است، اما این بودجه بسیار ناکافی است. "ما برای کندوی زنبور عسل به مبلغ 50 تا 60 ВGN یارانه می خواهیم". این را رئیس فدراسیون زنبورداران بلغاری نیکولای کومنوف برای Есоnоmіс.bg بیان کرد.

https://www.economic.bg/bg/a/view/sindromyt-na-praznija-kosher-postavja-pred-falit-pchelarite-v-bylgarija

 

بانک ملی بلغارستان یک حراجی برای فروش اوراق خزانه ده ساله به مبلغ 250 میلیون یورو برگزار می‌کند.

بانک ملی بلغارستان برای فروش اوراق خزانه ده ساله به مبلغ 250 میلیون یورو حراجی برگزار می‌کند. انتظار می رود اوراق قرضه دارای کوپن سالانه 0٪ باشد.

https://bnr.bg/en/post/101546302/bulgarian-national-bank-holds-an-auction-for-the-sale-of-ten-year-treasury-bonds-to-the-tune-of-eur-250-million

وزیر کشاورزی بوزوکوف: بلغارستان پتانسیلی برای افزایش کشاورزی محصولات پروتئینی دارد

25 اکتبر (BTA) - هریستو بوزوکوف وزیر کشاورزی و غذا در جریان اجلاس وزرای کشاورزی سه دریا و کمیسر اتحادیه اروپا گفت که بلغارستان پتانسیل افزایش تولید محصولات پروتئینی را دارد، زیرا تجربه و سنت خوبی در این زمینه دارد. وزیر بوزوکوف گفت: تحقیقات و انتخاب فعال واحدهای  متخصص در حبوبات در حال انجام است، در نتیجه بلغارستان دارای تعداد قابل توجهی از انواع لوبیا است که به طور ویژه با شرایط آب و هوایی آن سازگار شده است. محصولات پروتئینی در بلغارستان اخیرا در حال افزایش است.

http://www.bta.bg/en/c/DF/id/2503701

 

مهلت معرفی "گواهی سبز" به پایان رسیده است. از امروز کنترل ها شروع می‌شود

مهلتی که دولت برای رعایت الزامات گواهی سبز به کسب و کار داده بود به پایان رسیده است. از امروز برای فعالیت های داخلی مانند بازدید از مراکز خرید، رستوران‌ها و سالن‌های ورزشی این گواهی مورد نیاز خواهد بود. مراجعه به داروخانه‌ها، بانک ها و فروشگاه‌های مواد غذایی استثنا است.

https://www.novinite.com/articles/211991/Grace+Period+for+the+Introdution+of+a+%22Green+Certificate%22+has+expired.+From+Today+Controls+Begin

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما