معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۶/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۸۲

اخبار اقتصادی تایلند (هفته دوم شهریور1400)

گزیده اخبار اقتصادی تایلند در هفته دوم شهریور 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

بازگشایی حضوری مدارس از اول نوامبر ( 11 آبان ) با واکسیناسیون دانش آموزان

وزارت آموزش تایلند اعلام نموده که مدارس تایلند از اول نوامبرسالجاری ( 11 آبان ماه ) با واکسیناسیون عمومی دانش اموزان 12 تا 17 سال با واکسن فایز بازگشایی حضور خواهد شد و همه دانش آموزان سر کلاس های درس حاضر خواهند شد . این وزارتخانه بصورت ازمایشی بازگشایی 60 مدرسه در نقاط مختلف کشور را از ماه اکتبر را آغاز نموده و منتظر نتیجه این اقدام آزمایشی می‌باشد . وزیر آموزش تایلند عنوان نمود که واکسیناسیون فقط با رضایت والدین دانش اموزان انجام خواهد شد و اولویت نیز با مناتطق بسیار آلوده می‌باشد . گفته می‌شود 15465 مرکز اموزشی در مناطق قرمز تیره کرونا وجود دارد . تاکنون 70 % معلمان مدارس تایلند واکسینه شده اند و به زودی کارکنان اداری و اجرایی مدارس این کشور نیز واکسینه خواهند شد .

قرار است دو میلیون دوز واکسن فایزر در ماه سپتامبر و دو میلیون دوز دیگر در ماه اکتبر وارد تایلند شود که عمده این واکسن‌ها برای دانش آموزان و کودکان استفاده خواهد شد. وزیر اموزش با اشاره به مضرات سیستم آموزش آن لاین و عدم حضور دانش آموزان بر سر کلاس های درس اشاره نموده و بر عزم وزارت آموزش بر بازگشایی مدارس از اول ماه نوامبر تاکید جدی نمود.

استفاده از واکسن‌های ترکیبی برای تسریع در واکسیناسیون

ستاد ملی مقابله با کرونا تایلند اعلام نمود که بمنظور تسریع در انجام واکسیناسیون بویژه در مناطق آلوده و پایتخت این کشور برای نیل به هدف واکسیناسیون 70 % مردم جهت بازگشایی مرزها و بازگرداندن زندگی به حالت عادی ، واکسیناسیون ترکیبی را در دستور کار قرار داده و از این پس میزان انتظار برای دوز دوم واکسن کاهش خواهد یافت . تعیین دوز دوم واکسن نیز بر اساس موجودی واکسن‌ها در کشور خواهد بود ولی عموما دوز ترکیبی از سینوواک و آسترازنیکا و بعضا فایزر ترکیب خواهد شد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما