معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۶/۲۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۴۴

10 اصل راهبردی امارات در مسیر توسعه

امارات متحده عربی از سندی حاوی 10 اصل راهبردی در مسیر توسعه رونمایی کرد. همه نهادهای دولتی موظف شده اند برای تصمیمات خود از این اصول به عنوان دستورالعمل استفاده نموده و در اجرای آنها تلاش کنند. مفاد اصول اعلام شده به شرح زیر است:

اصل اول

اولویت اصلی همچنان تقویت اتحادیه، نهادها، قوانین، صلاحیت‌ها و بودجه آن است. توسعه اقتصادی همه نقاط کشور، سریع‌ترین و موثرترین راه برای تحکیم اتحاد امارات است.

اصل دوم

تمرکز کامل در دوره آینده بر ایجاد بهترین و پویاترین اقتصاد جهان است. توسعه اقتصادی کشور، منافع عالی ملی است و همه نهادهای دولتی، از همه بخش‌ها و سطوح مختلف فدرال و محلی، به طور جمعی مسئولیت ایجاد بهترین محیط اقتصادی جهانی و حفظ دستاوردهای 50 سال گذشته را بر عهده خواهند داشت.

اصل سوم

سیاست خارجی امارات ابزاری است که هدف آن رسیدن به اهداف عالیه ملی و بیشترین رویکرد آن، خدمت به اقتصاد است. هدف اقتصاد، ارائه بهترین کیفیت زندگی برای مردم در امارات متحده عربی است.

اصل چهارم

محرک اصلی آینده، رشد سرمایه انسانی است. توسعه سیستم آموزشی، جذب استعدادها، حفظ متخصصان و ایجاد مهارت های مستمر، چیزی است که باید امارات متحده عربی را در صدر قرار دهد.

اصل پنجم

حسن همسایگی و حسن همجواری، اساس ثبات است. مجاورت جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی کشور ، اولین خط دفاعی برای امنیت، ایمنی و توسعه آینده آن است. ایجاد روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پایدار و مثبت با کشورهای همسایه، یکی از مهمترین اولویتهای سیاست خارجی کشور است.

اصل ششم

تقویت اعتبار امارات متحده عربی در سطح جهانی یک ماموریت ملی برای همه نهادها است. امارات متحده عربی، یک مقصد اقتصادی، یک مقصد گردشگری، یک مقصد صنعتی، یک مقصد سرمایه گذاری و یک مقصد فرهنگی است. موسسات ملی ما، باید تلاش‌های خود را با هم ترکیب و هم افزایی کرده و با هم، از قابلیت ها بهره مند شوند و برای ایجاد مشارکت های جهانی در سراسر جهان تلاش کنند.

اصل هفتم

برتری دیجیتالی، فنی و علمی امارات متحده عربی، مرزهای توسعه و اقتصادی جدید آن را مشخص می‌کند و تحکیم موقعیت آن به عنوان پایگاهی برای استعدادها، شرکت ها و سرمایه گذاری در این بخش ها، آن را به پایگاه آینده تبدیل می‌کند.

اصل هشتم

نظام ارزشی در امارات متحده عربی باید بر مبنای گشودگی،  مدارا و همزیستی، حفظ حقوق، تحکیم حاکمیت قانون، حفظ کرامت انسانی، احترام به فرهنگ‌ها، تقویت برابری بشر و احترام به هویت ملی باشد. امارات از طریق سیاست خارجی خود از همه ابتکارات، تعهدات و سازمان‌های بین المللی که صلح، گشودگی و برادری انسانی را ترویج می‌کنند، حمایت خواهد کرد.

اصل نهم

کمک‌های بشردوستانه امارات متحده عربی بخشی اساسی از دیدگاه و وظیفه اخلاقی امارات در قبال کشورهای کم برخوردار است. کمک‌های بشردوستانه خارجی ما به دین، نژاد، رنگ و فرهنگ وابسته نیست. اختلاف سیاسی با هیچ کشوری نباید ما را از ارائه کمک های سریع به نیازمندان باز دارد.

اصل دهم

خواستاری صلح، هماهنگی، مذاکره و گفتگو برای حل همه اختلافات سیاسی، اساس سیاست خارجی امارات متحده عربی است و تلاش با شرکای منطقه ای و دوستان جهانی برای ایجاد صلح و ثبات منطقه ای و جهانی، محرک اساسی سیاست خارجی ما است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما