معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۶/۱۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۰۹

اخبار اقتصادی نیوزیلند

گزیده اخبار اقتصادی نیوزیلند در هفته دوم شهریور ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

وبینار معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران به جامعه نیوزیلند

در جهت گسترش مناسبات ایران و نیوزیلند در حوزه گردشگری، سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیوزیلند با دعوت از دو شرکت معتبر فعال در زمینه توریسم، سلسله وبینارهایی در زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران به مردم نیوزیلند را ترتیب داده است. در این وبینارها تلاش خواهد شد به جذابیت های ویژه گردشگری ایران پرداخته شود تا از این طریق ضمن معرفی واقعیت ایران عزیز به مخاطبان خارجی، آنها را برای دیدن از ایران در شرایط پسا کرونا ترغیب نماید. در همین راستا در تاریخ 30 مرداد 1400 (21 آگوست 2021) اولین جلسه از این سسلسه وبینارها، با عنوان «مقدمه و معرفی کلی ایران» برگزار گردید. در این جلسه مدیران دو شرکت گردشگری به عنوان همکاران برگزاری این جلسات نیز حضور داشتند.

یارانه دولت به کسب و کارها در سطح چهار هشدار

آقای گرنت رابرتسون، وزیر اقتصاد، اعلام کرده است که کشور از لحاظ اقتصادی در  مقابله با سویه دلتا شرایط خوبی دارد. وی اظهار داشت که بیکاری در نیوزیلند چهار درصد می‌باشد. تاکنون درخواست نزدیک به 128 هزار کسب و کار جهت دریافت یارانه نقدی تایید شده و دولت در مجموع مبلغ 484 میلیون دلار به این شرکت ها پرداخت کرده است. آقای رابرتسون همچنین گفت: تنها یک شرکت با بیش از صد کارمند تمام وقت برای دریافت یارانه نقدی درخواست خود را به دولت ارسال کرده است و این بیانگر آن است که شرکت های بزرگ وضعیت اقتصادی خوبی دارند.

وزیر اقتصاد نیوزیلند خاطرنشان کرد: بیش از حد کافی منابع مالی داریم. نزدیک به 5 میلیارد دلار همچنان در بودجه سال جاری باقی مانده و می‌توان دو میلیارد دیگر نیز به این بودجه اضافه کنیم. تصمیم نداریم دستور ثابت نگه داشتن اجاره مسکن را برخلاف سال قبل ابلاغ کنیم اما شرایط اجاره مسکن در کشور را زیر نظر داریم. فعالیت های اقتصادی پس از قرنطینه سال گذشته افزایش چشمگیری داشت که احتمال دارد این بار نیز تکرار شود. پیش بینی می‌شد که سال گذشته تولید ناخالص ملی با کاهش 6 درصدی همراه باشد اما شاهد آن بودیم که تولید ناخالص ملی در پایان سال گذشته با افزایش 9 درصدی همراه بود. این تجربه ما در گذشته بود و نشان داد که کسب و کارها در نیوزیلند مقاوم بوده و می‌توانند خود را با شرایط وفق دهند.

پایان کمک های مالی دولت نیوزیلند به شهروندان خارجی

دولت نیوزیلند اعلام کرده که از روز سه شنبه 9 شهریور، کمک های مالی در شرایط بحرانی به شهروندان خارجی در این کشور را متوقف خواهد کرد. این تصمیم موجب شده تا انتقادات بر دولت در این زمینه افزایش یابد. خانم شارلوت فیلیپس، بنیانگذار موسسه حمایت از مهاجران (The Fair Initiative) بر این باور است که اتباع سایر کشورها در نیوزیلند مالیات یکسانی پرداخت کرده و به همان میزان می‌بایست از کمک های دولت در زمان دشوار کنونی که متاثر از شیوع ویروس کرونا می‌باشد، برخوردار باشند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما