معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۵/۱۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۷۰

صادرات محصولات دخانی منطقه اژه ترکیه در نیمه نخست سال 2021

بر اساس آمار منتشره از سوی انجمن صادرکنندگان دخانیات دریای اژه، صادرات توتون و تنباکو در نیمه نخست سال 2021، 357 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد کاهش یافته است.

در نیمه اول سال جاری میلادی، سیگار بیشترین محصول صادراتی دخانیات ترکیه بوده که رقمی معادل  150 میلیون دلار را در بر داشته است.

توتون قلیان از دیگر محصولات دخانیات این کشور در 6 ماه نخست سال جاری میلادی با 7 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته  به 55 میلیون دلار رسید.بیشترین صادرات محصولات دخانی منطقه اژه به ارزش 43 میلیون دلار به ایران و عراق و سپس آمریکا و ترکمنستان می‌باشد.

صادرات برگ توتون منطقه اژه نیز در نیمه اول سال جاری میلادی به 108 میلیون دلار رسیده است. نگاهی به وضعیت صادرات برگ توتون در نیمه نخست سال جاری میلادی نشان می‌دهد که بیشترین صادرات با 20 میلیون دلار به آمریکا و پس از آن با 44 درصد افزایش به اندونزی با 18 میلیون دلار بوده است. صادرات برگ توتون منطقه اژه ترکیه به لهستان نیز 10 میلیون دلار، بلژیک 8 میلیون دلار و روسیه 6 میلیون دلار بوده است. بیشترین درصد افزایش صادرات توتون از سوی ترکیه در این مدت به اکراین بوده که با افزایش 52 درصدی به  5.7 میلیون دلار رسیده است. ترکیه صادرات 1 میلیارد دلاری در صنعت دخانیات را تا پایان سالجاری برای خود هدفگذاری نموده است. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما