معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۴/۱۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۹۶

اخبار اقتصادی نروژ

برخی از مهمترین اخبار اقتصادی نروژ در هفته دوم تیر 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر گردیده است به شرح زیر ارائه می‌گردد:

 سه نفر از شرکت داروسازی AstraZeneca  غرامت دریافت می‌کنند

 سه مدعی به دلیل عوارض جانبی خطرناک  پس از دریافت واکسن AstraZeneca ،  از سوی هیات ژوری جبران خسارات بیماران نروژی (NPE) مستحق دریافت غرامت شناخته شدند. این اولین افرادی هستند که برای آسیب وارده ناشی از واکسن در ارتباط با بیماری همه گیر covid-19 در نروژ  ادعای آنها تأیید می‌شود.

https://www.nrk.no/nyheter/tre-far-astrazeneca-erstatning-1.15561420

 پناهجویان کمتر وارد بازار کار می‌شوند

  گزارشی از دانشگاه اسلو متروپلیتن Oslo Met نشان می دهد که تعداد کمتری از پناهندگان و مهاجران تازه وارد در طی دوره اپیدمی‌کرونا وارد بازار کار شده اند. این افراد بیشتر اقدام به تحصیل نموده اند. بر اساس این گزارش که بسته حمایتی دولت  در دوره بحران کرونا برای ادغام مهاجرین و پناهندگان در جامعه نروژ را از بهار گذشته مورد ارزیابی قرار داده است ، 456 میلیون کرون برای این امر اختصاص داده شد تا بتواند یک برنامه آموزشی تقویت شده برای پناهندگان و سایر مهاجران تازه وارد در طی دوره همه گیری را ارائه دهد.

https://www.nrk.no/nyheter/faerre-flyktninger-ut-i-arbeid-1.15561120

   تعداد جویندگان کار در ماه ژوئن کمتر شده است

  در پایان ماه ژوئن،تنها 163،300 بیکار ، نیمه بیکار و جویای کار برای دریافت کمک هزینه بیمه بیکاری در اداره تامین اجتماعی Nav ثبت نام کرده اند. این تعداد 5.8 درصد نیروی کار کشور را تشکیل می دهد. اداره تامین اجتماعی اعلام کرد این آمار  17800 مورد کمتر از پایان ماه می است که برای تغییرات فصلی تنظیم شده است.

https://www.nrk.no/nyheter/faerre-arbeidssokere-i-juni-1.15561615

نروژ رئیس شورای دریای بالتیک شد

نروژ تا دوازده ماه آینده شورای دریای بالتیک را رهبری می‌کند. افزایش تمرکز بر جرایم سازمان یافته و جرایم اینترنتی از وظایف این شورا اعلام شده است.شورای دریای بالتیک یک نهاد همکاری بین دولتی است که کشورهای شمال اروپا و بالتیک، آلمان ، لهستان و روسیه در آن شرکت دارند. اتحادیه اروپا همچنین طرف همکاری این شورا است.

  https://www.nrk.no/nyheter/norge-sjef-i-ostersjoradet-1.15560885

 انتقاد از پرداخت پاداش به مدیران شرکت نروژین ایرلاین

کنوت آریلد هاریده وزیر حمل و نقل و ارتباطات  معتقد است که پاداش های بالای  شرکت نروژین ایرلاین به مدیران ارشد خود کمک به صنعت هواپیمایی را در دوران بحران دشوارتر می‌کند. وی به سایت خبری  E24  گفت: پرداخت این پاداش ها  بیانگر وجود یک "نارسایی جدی"  در شرکت نروژین ایرلاین می‌باشد به تیم مدیریتی این شرکت در ماه می میلیون‌ها کرون پاداش پرداخت شد.هاریده  Hareide  می‌گوید: - پرداخت این پادش ها نه تنها به زیان نروژین ایرلاین است بلکه  برای کل صنعت حمل ونقل هوایی و مشروعیت پرداخت چنین پادش هایی یک مشکل محسوب می‌شود.

https://www.nrk.no/nyheter/hareide_-bonusene-en-alvorlig-svikt-1.15559311

  

 چراغ سبز برای توسعه فعالیتهای شرکت نفتی  Equinor

E24 می نویسد ، دولت با توسعه میدان نفتی Breidablikk در دریای شمال موافقت کرده است که تا سال 2044  از این میدان نفت استخراج خواهد شد.تخمین زده می‌شود که بتوان 180 میلیون بشکه نفت از این میدان استخراج کرد. طبق اعلام وزارت نفت و انرژی ، برای سودآوری این میدان ، قیمت نفت باید حداقل 31.7 دلار باشد.

https://www.nrk.no/nyheter/gront-lys-for-equinor-utbygging-1.15557569

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما