معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۴/۰۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۷۲

آفریقا- شرکت های دانش پایه در خدمت کشاورزی

بر اساس گزارش فوربس، در فناوری کشاورزی در آفریقا طی 2017-2016 حدود 19 میلیون دلار سرمایه گذاری شده و استارت آپ های Agritech در این دوره 110 درصد رشد کرده اند.

بر اساس گزارش فوربس، در فناوری کشاورزی در آفریقا طی 2017-2016 حدود 19 میلیون دلار سرمایه گذاری شده و استارت آپ های Agritech در این دوره 110 درصد رشد کرده اند. کنیا و نیجریه در بازار Agritech در این قاره پیشرو هستند. در  ذیل به  معرفی 7 استارت آپ پرداخته شده است که در بخش های مربوط به خود، کارهای قابل توجه ای انجام داده اند. 

1.Wala (کشاورزی)

والا یک ارائه دهنده خدمات مالی مبتنی بر بلاکچین است. این شرکت در اوایل سال 2018 با دالا، رمز ارزی که امکان پرداخت سریع و بدون هزینه کارمزد خرد را فراهم می‌کند تا 100.000،000 وام رمز دالا (معادل 10 میلیون دلار آمریکا) به 50،000 کشاورز خرده مالکی که از اوگاندا شروع به خرید کود می‌کنند، ارائه دهد. خدمات مشابه، به کشاورزان محلی در آفریقای جنوبی، جمهوری کنگو، مالاوی، زامبیا و زیمبابوه ارائه می‌شود. این مشارکت دو موضوع زیرساخت در مورد پرداخت سرمایه و توزیع کود با کیفیت بالا را حل می‌کند.

2.Aerobotics (کشاورزی)

Aerobotics یک شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های هوایی مستقر در کیپ تاون است که به کشاورزان نحوه مدیریت محصولات و به نوبه خود آینده کشاورزی را نشان می دهد. این شرکت که توسط جیمز پاترسون و بنجی ملتزر تاسیس شده است، با هدف بهینه سازی عملکرد محصول و کاهش هزینه‌ها، از باغات دید هوایی ارائه می دهد.

کمک به کشاورزان در تصمیم گیری بهتر براساس داده‌ها- با توجه به اینکه کشاورزی کاملاً یک صنعت سنتی است و تصمیمات معمولاً از طریق دانش حاصل از تجربه و بینش از زمین گرفته می‌شود در این برنامه از فناوری پیشرفته برای کمک به کشاورزان در تصمیم گیری‌های مبتنی بر داده استفاده می‌شود و می‌توان در زمان صرفه جویی کرد. این نرم افزار یکی از اولین پلتفرم هایی است که تصاویر هوایی از هواپیماهای بدون سرنشین و ماهواره‌ها را بهم پیوند می دهد و با تصاویر زمینی ادغام می‌کند.

3.DataProphet (ساخت و تولید)

DataProphet یک شرکت یادگیری ماشین است که راه حل های توسعه محصول را برای طیف وسیعی از صنایع، با تمرکز ویژه بر بخش تولید، توسعه و پیاده سازی می‌کند.

بهبود ناکارآمدی در فرآیند تولید- تولیدکنندگان مدرن همه در سه اولویت اصلی متمرکز شده اند: سرعت بخشیدن به تولید، بهبود کیفیت تولید و کاهش هزینه. در این روش، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در حال ظهور به عنوان فناوری‌های پیشرفته برای افزایش کارایی فرآیند در عین کاهش هزینه‌های عملیاتی و حفظ استانداردهای جهانی کیفیت هستند.

4.ArcAqua (کشاورزی)

ArcAqua یک شرکت امنیت غذایی پیشرفته با چشم انداز جهانی برای از بین بردن تمام هدر رفت مواد غذایی با استفاده از فناوری اوزون است. این شرکت آب لوله کشی را به یک ضدعفونی کننده قوی تبدیل می‌کند. این ضد عفونی کننده در کمتر از 10 ثانیه حاصل می‌شود و ثابت شده است که 99.9٪ از باکتری‌های شناخته شده را از بین می‌برد، که علاوه بر کاهش خطر مسمومیت غذایی، سود تجاری اضافه شده به طور قابل توجهی افزایش ماندگاری مواد غذایی تازه تا دو برابر آن را در موارد خاص دارد.

5.DroneClouds (کشاورزی)

DroneClouds با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، ماهواره‌ها و کارشناسان محلی کشاورزی به کشاورزان کمک می‌کنند تا زودتر مسائل مربوط به محصول را پیدا کنند. استارت آپ کیپ تاون در نوامبر 2015 با ورود تئو پیستوریوس و دیوید کامپی به چالش نوآوری آژانس ملی فضایی SA (سانزا) و ایرباس دفاعی و فضایی (ADS) تحت عنوان DroneClouds، به عنوان سرمایه گذاری مشترک بین IntegriSense و Afrolabs ، تأسیس شد.

کمک به مشاغل کشاورزی برای رقابتی ماندن- کشاورزی در پنج تا ده سال گذشته شاهد بسیاری از ابزارهای جدید در بازار بوده است که نویدبخش افزایش عملکرد زیاد، کاهش نهاده‌ها و بازده هزینه است. با این وجود عمل کشاورزی طی هزاره‌ها تغییر چشمگیری نکرده است. محصولات هنوز نیاز به کاشت، مدیریت، بازرسی، پرورش و برداشت دارند. طبیعت رقابتی بازار، فشار جدیدی به کشاورز وارد کرده است تا حداکثر عملکرد را از محصول خود بدست آورد، در حالی که وی را مجبور می‌کند از خط پایین به هر طریق ممکن محافظت کند. بنابراین نیاز به مراقبت دقیق از محصول ضروری شده است. و این دقیقاً همان جایی است که DroneClouds برای کمک به آن وارد می‌شود.

6.ADIA (ساخت)

Adia Engineering Systems توسط Phumlani Ntloko تاسیس شد که برای آزمایش نمونه‌های اولیه برای کارآفرینان- که می‌تواند پرینت سه بعدی را نیز انجام دهد- با کمتر از یک سوم هزینه یک واحد وارداتی، یک دستگاه سیار کنترل عددی رایانه (CNC) موبایل تولید کرده است.

نمونه سازی سریع باعث ارزان شدن تولید می‌شود- در اکثر مواقع طراحان و توسعه دهندگان محصولات برای متقاعد کردن سرمایه گذاران و جمع آوری سرمایه برای توسعه بیشتر باید مفهوم خود را اثبات کنند، بنابراین این ایده معرفی شد تا ایده‌های روی کاغذ برای باور پذیر شدن نمایش داده شوند.

7.مشاوره ایزازی

 

مشاوره ایزازی یک شرکت علم داده است که از روش های علمی دقیق و بهترین روش برای استخراج معنا از داده‌ها استفاده می‌کند. این شرکت توسط اشلی آنتونی، داریو فانوچی و اوباکنگ موپیا تاسیس شد تا بمنظور تولید محصولات برای بهبود زندگی میلیون‌ها آفریقایی و پیشبرد مشاغل آفریقایی از فناوری پیشرفته و سیستم های داده استفاده کنند.

دیجیتالی شدن کشاورزی در آفریقای جنوبی

دیجیتالی شدن کشاورزی با تبدیل اندازه گیری ورودی‌ها و خروجی‌های کشاورزی، به داده‌های ذخیره شده دیجیتالی برای استفاده در سیستم ها و برنامه‌های خودکار که با گردآوری اطلاعات به تصمیم گیری کمک می‌کنند، تعریف می‌شود. از این رو، این تحول آرایه ای از فرصت ها را نشان می دهد که می‌تواند به رفع چالش های امنیت غذایی آفریقای جنوبی، ایجاد شغل و رفع نابرابری‌های تاریخی کمک کند. با اینحال خطراتی در دیجیتالی شدن کشاورزی وجود دارد. این موارد شامل پتانسیل دیجیتالی شدن برای از بین رفتن شغل، به حاشیه راندن بیشتر کشورهای آفریقایی در زنجیره تأمین جهانی و همچنین افزایش یا ایجاد نابرابری‌های جدید است.

در آفریقای جنوبی، دولت و سیاست گذاران نیاز دارند که بخش کشاورزی را به عنوان بخشی از کل زنجیره ارزش به عنوان اقدامی‌برای کاهش چالش هایی مانند خطرات مرتبط با اشتغال، حاکمیت داده‌ها و دسترسی به منابع مالی مورد بررسی قرار دهند. این یافته‌ها همچنین اهمیت افزایش دیجیتال در میان کشاورزان به عنوان اقدامی‌برای افزایش دید آنها در اکوسیستم زنجیره ارزش و بهبود زیرساخت های فیزیکی مرتبط با این بخش (جاده، آب، نیرو) را برجسته می‌کند. همچنین برای دولت مهم است که محیطی را برای کشاورزان تجاری در مقیاس بزرگ در حمایت از کشاورزان کوچک فراهم کند، زیرا می‌تواند در حمایت از توسعه معیشت در مقیاس کوچک کمک کننده باشد. توصیه‌هایی که در این حوزه بعمل آمده عبارتند از:

▪ سیاست هایی تدوین گردد که جذب فناوری مناسب را در بخش کشاورزی تشویق کند و همچنین به چالش های ظهور در مورد حفاظت از داده‌ها، مالکیت داده‌ها و حاکمیت بپردازد.

▪ ایجاد برنامه‌های آموزشی برای فراهم آوردن مهارت های جوانان در جهت رفع نیازهای متغیر بخش کشاورزی، ضمن نشان دادن آگاهی از فرصت های شغلی کارآفرینی که در کل زنجیره ارزش ظاهر می‌شود.

▪ ترغیب توسعه سیستم عامل ها برای تشویق کشاورزان تجاری در انتقال دانش و آموزش مهارت به کشاورزان در مقیاس کوچک.

▪ تشویق به اشتراک گذاری تجهیزات(مانند تراکتور) به عنوان راهی برای ارائه پشتیبانی لجستیکی برای کشاورزان خرد برای دستیابی کارآمد به بازار و زنجیره ارزش گسترده تر، برای اطمینان از مکانیزم عادلانه تر و فراگیرتر بخش کشاورزی.

▪ همکاری با بخش خصوصی برای تقویت زیرساخت های دیجیتال برای اطمینان از اتصال به اینترنت ثابت و قابل اعتماد در مناطق روستایی و تصویب مقرراتی که داده‌ها و دستگاه‌های تلفن‌های هوشمند را برای کشاورزان کوچک و جوامع فقیرتر در دسترس قرار می دهد.

▪ بهبود دسترسی به منابع مالی برای کشاورزان در مقیاس کوچک و نوظهور از طریق تأمین منابع مالی بیشتر، تعامل با بخش مالی رسمی و استفاده از مزایای راه حل های جایگزین مالی مانند تأمین مالی خرد و سرمایه گذاری گسترده، ضمن ایجاد فرصت های مالی برای کارآفرینان محلی

Category

Description

Potential benefits

Challenges

Examples of Companies

 

 

 

 

Unlocking and optimising the supply chain

 

 

 

Solutions geared towards market access and improved logistics, often through coordinating apps

   Improve market access

   Cut intermediaries

   Improve transparency

   Access to cheaper inputs

   Externalisation of logistics and distribution

 

 

   Loss of agriculture- related jobs in rural areas due to externalisation

   Harm local providers and intermediaries

 

 

 

 

SGS Transparency- One, Khula

 

 

 

 

Automation

 

 

 

Solutions that simplify or replace manual labour processes

   Increase speed and efficiency

   Optimisation of resources

   Reduction of labour costs

   Opportunities for up- scaling

   Reduction of unskilled labour opportunities for vulnerable rural populations

   Favours large-scale farmers

   High-cost barrier

 

GeofarmSA, PANNAR Sprout, Water Administration Systems, Lindsay Africa’s FieldNET, Yellow Beast, Spraying Systems Co.

 

 

 

 

Data Collection

 

 

Solutions that gather site-specific agricultural data using different sensor technologies

 

   Highly specific/localised actionable information

   Increased accuracy and efficiency

   High-cost barrier; private databases as opposed to public knowledge (data silo)

   Complex legislation and limited funding for entrepreneurs

 

Agrisol, Rocket Farm, Aerobotics, Technoserve, GeofarmSA, AeroVision, Agri- Sense, DRONESIX,

FarmPin, Terracam

 

 

 

Processing of data

 

 

Solutions that operationalise and process data into actionable advice or predictions

 

   Data-driven optimisation

   Opportunities for vertical integration through ML/AI

   Reduction of unskilled labour

   Favours large-scale farmers

   High-cost barrier

   Limited consultation with farmers in design processes

 

 

Crop Systems, Water Administration Systems, Rocket Farm, FruitLook

 

Aggregation and distribution of information

Solutions that help distribute general data and best practices often through mobile phones

 

 

   Low-cost barrier

   Highly scalable

   Limited impact/relevance

   Supplementary; mostly one-way communication

 

PANNAR Sprout, Lindsay Africa’s FieldNET

 

 

 

 

Unlocking opportunities for finance

 

 

 

Solutions that leverage digital technologies to provide customised finance and insurance products to farmers

 

   Access to affordable and tailored financial and insurance products

   Circumvent barriers of formal finance, such as collaterals

   Reduce risks for financial institutions

   Privacy risks of data gathering practices

   Limited by infrastructure and digital literacy levels, profiling can lead to financial exclusion

   Challenges to build trust

 

 

 

Livestock Wealth, FedGroup’s Impact Farming, Mobbisurance

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما