معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۱/۲۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۳۰

ظرفیت تولید و استفاده از انرژی بادی در ترکیه

در این مطلب نگاهی به میزان سرمایه گذاری در بخش انرژی بادی در اروپا شده است. در این میان ترکیه رتبه چهارم را در بین کشورهایی که در این اتحادیه بیشترین حجم سرمایه گذاری در این زمینه را داشته اند به خود اختصاص داده است.

گزارش WindEurope در خصوص سرمایه گذاری در بخش انرژی بادی حاکی از آن است که میزان سرمایه گذاری در این بخش در سال 2020 میلادی در میان کشورهای اروپایی 42.8 میلیارد یورو بوده است .

در سال گذشته میلادی سرمایه گذاری در تاسیس نیروگاههای بادی دریایی ( فراساحلی )  ( offshore ) با ظرفیت 7.1 گیگا وات به ارزش 26.3 میلیارد یورو بوده است .

همچنین میزان سرمایه گذاری در نصب نیروگاههای بادی زمینی در سال 2020 میلادی با ظرفیت 12.5 گیگاوات 16.5 میلیارد یورو بوده است.

کشورهای اروپایی با توجه به اجرای ‘’ توافقنامه سبز’’در جهت حفظ محیط زیست و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در اروپا، فضای مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه انرژیهای بادی به شمار میروند.

انگلستان در حوزه نیروگاههای بادی دریایی ( فراساحلی ) و زمینی با 13.5 میلیارد یورو سرمایه گذاری در مقام نخست قرار گرفته و پس از آن هلند با حجم سرمایه گذاری 7.9 میلیارد دلاری در جایگاه بعدی قرار دارد .

آلمان پس از هلند با سرمایه گذاری 2.2 میلیارد یورو، فرانسه با 1.8 میلیارد یورو رتبه‌های سوم و چهارم را داشته و حجم سرمایه گذاریهای ترکیه در این حوزه آن  را پنجمین کشور اروپا در سرمایه گذاری در استفاده از انرژی بادی کرده است .

ترکیه با بیش از 1 میلیارد یورو سرمایه گذاری در نصب نیروگاههای بادی زمینی چهارمین کشور اروپایی است .

ظرفیت تولید انرژی با استفاده از نیروگاههای بادی در ترکیه در سال گذشته میلادی به 10 هزار و 295 مگاوات رسید .

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما