معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۱/۱۳- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۴۷۹

سفر سه روزه رئیس جمهور سیشل به قطر

رامکالاوان، رئیس جمهور سیشل و هیأت همراه به دعوت امیر قطر در 21 مارس 2021 یک سفر رسمی سه روزه به قطر داشتند.

گفتگوها بین دو کشور در موضوعات مورد علاقه مشترک بین سیشل مجمع‌الجزایری در غرب اقیانوس هند و قطر بود. این موضوعات شامل همکاری و مبادله در زمینه‌هایی مانند گردشگری، پشتیبانی بودجه، اشتراک تجربیات در مواجهه با بیماری کرونا، تغییرات آب و هوایی، امنیت دریایی و تجارت و سرمایه‌گذاری بوده است.

رئیس جمهور سیشل پس از بازگشت از سفر رسمی سه روزه از قطر گزارشی از اقدامات صورت گرفته را تشریح کرد. به اشتراک‌گذاری تجربیات بین دو کشور برای مقابله با بیماری کرونا، تبادلات فرهنگی و ورزشی و همچنین حمایت از امنیت دریایی و تجاری از نکات مهم مأموریت سه روزه رئیس جمهور در قطر عنوان شده است. خانم لیندا رامکالاوان، همسر رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و جهانگردی، وزیر دارایی و سرهنگ مایکل روزت، رئیس نیروهای دفاع، رئیس جمهور را در این سفر همراه می‌کردند. به گفته رئیس جمهور سیشل، شیخ تمیم بن حمد الثانی امیر قطر، در نیمه دوم سال جاری، سفری رسمی ‌به سیشل خواهد داشت.
بر اساس داده‌های پایگاه تجارت بین‌المللی سازمان ملل متحد، واردات سیشل از قطر در سال 2019 بالغ بر 199 میلیون دلار بوده است. کشتی، قایق و سایر سازه‌های شناور، ماشین‌آلات کشاورزی، تجهیزات پزشکی، لاستیک، هواپیما، محصولات نساجی، آلومینیوم، تجهیزات برقی و الکترونیکی از جمله محصولات وارداتی سیشل از قطر است.
لازم به ذکر است که رقابت شدیدی بین قطر و امارات بر سفر روابط با سیشل برقرار است و ین در صورتی است که پیشنهاد لغو روادید عادی، خدمت و سیاسی دولت سیشل به کشورمان حدود 4 سال است در کش و قوس اداری و توجیهات غیر کارشناسانه گیر نموده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما