معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۲/۰۶- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۵۲۳

کمک 15 میلیون دلاری صندوق اضطراری سازمان ملل برای مبارزه با ابولا در ج.د.کنگو و گینه

MacLowcock معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه 17 فوریه 2021 (29 بهمن 99) در کنفرانسی خبری اعلام کرد یک کمک فوری 15 میلیون دلاری از سوی صندوق مرکزی واکنش اضطراری سازمان ملل(CERF) در پاسخ به شیوع ابولا در جمهوری دمکراتیک کنگو و در گینه اختصاص داده خواهد شد.

نامبرده افزود "قطع زنجیره انتقال بیماری در اولویت است و به همین دلیل یک تامین مالی اضطراری برای تعامل با این دو کشور با هدف پیشگیری، کنترل عفونت و ایمن سازی از طریق واکسن را در دستور کار قرار دادم". وی تصریح کرد این بودجه هم به ج.د.کنگو و گینه کمک خواهد کرد تا به شیوع این ویروس پاسخ دهند و هم به کشورهای همسایه برای آماده‌‎سازی خود یاری خواهد رساند. MacLowcock در پایان گفت جزییات بیشتر در مورد نیازهای خاص در مورد این تصمیم ظرف روزهای آتی از سوی متخصصان دریافت خواهد شد. گینه تا به این تاریخ 10 مورد مشکوک به ابولا و ج.د.کنگو تنها 4 مورد قطعی مبتلا به ابولا را شناسایی کرده که دو تن از این بیماران فوت کرده‌اند. شایان ذکر است این اولین بار از سال 2016  است که شیوع ابولا از گینه کوناکری گزارش می‌شود، اما ج.د.کنگو طی سال های اخبر به صورت دوره ای با شیوع این بیماری درگیر یوده است؛ از ماه اوت 2018 تا ژوئن 2020 در مجموع 2200 تن بر اثر تب خونریزی دهنده ویروس ابولا جان باختند. 

هم چنین در پی اعلام بازگشت شیوع ابولا در مناطق شرقی ج.د.کنگو، تدروس آدهانوم رییس سازمان بهداشت جهانی(WHO)  دهم فوریه 2021 (22 بهمن 99 ) در یک کنفرانس خبری مجازی در ژنو اعلام کرد که واکسن ابولا برای مبارزه با ویروس ابولا به ج.د.کنگو ارسال می‌شود. وی هم چنین از اعزام تیمی از متخصصان اپیدمیولوژی آژانس بهداشت جهانی سازمان ملل متحد به محل شیوع ابولا در این کشور خبر داد. دکتر تدروس در این باره گفت سازمان بهداشت جهانی یک تیم واکنش سریع برای ارائه پشتیبانی اعزام کرده و به لطف "ظرفیت عظیمی" که در آخرین شیوع بیماری در ج.د.کنگو به کار گرفته شده، مقامات بهداشتی این کشور "تجربه قابل توجهی در پاسخ به ویروس و جلوگیری از انتقال آن دارند."

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما