معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۵/۲۸- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۱۷۸

اخبار اقتصادی ایتالیا (دهه سوم مرداد ماه 1399)

مهم ترین تحولات و اخبار اقتصادی ایتالیا در دهه سوم مرداد ماه 1399 که در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور انتشار یافته به شرح ذیل می‌باشد:

شکاف جنسیتی در اروپا و ایتالیا
حداقل دو قرن، برای برطرف کردن شکاف جنسیتی لازم خواهد بود. در ایتالیایی شکاف بین جنسیت زن و مرد بیشتر از متوسط اروپااست. پرداختی به زنان کمتر از مردان بود، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند و دوره زمانی سختی برای رسیدن به پست های مدیریتی در پیش دارند. این همان چیزی است که مجمع جهانی اقتصاد 257 سال را برای رفع اخلاف جنسیتی بر اساس عوامل فعلی تخمین زده است.

محیط های فعالیت و شغلی برای زنان بسیار محدودتر از  مردان می‌باشد. براساس آخرین گزارش مجمع جهانی اقتصاد ، میانگین حقوق یک خانم در یک سال 11.500 دلار است. ده هزار کمتر از میانگین حقوق سالیانه یک مرد: 21.500 دلار. در ایتالیا در سال 2016 اختلاف در حقوق و دستمزد 5.6٪در انگلیس در سال 2016 16.8٪ و در سال 2019 به 16.0٪ رسید. در ایالات متحده ، تفاوت بین زن و مرد در دریافتهایشان به  18.5٪ می رسد. براساس این گزارش در بحران ویروس کرونا این اختلاف جنیستی بیشتر خواهد شد. 

اعلام آمادگی سازمان تامین اجتماعی برای افشای نمایندگان یارانه بگیر

لارپوبلیکا: سرانجام پس از انتقادهای فروان و درخواست مکرر مسئولین سیاسی و حزبی ، رئیس سازمان تامین اجتماعی اعلام آمادگی نمود گزارش خود را در اختیار مجلسین این کشور در خصوص اسامی مسئولین و نمایندگانی که  یارانه دوران کرونا را دریافت کرده اند، افشانماید. این گزارش میتواند در قالب جلسه استماع بنا به درخواست مجلس انجام  شود. 250 نفر از نمایندگان جنبش 5 ستاره خواستار نفی حریم خصوصی و افشاگری در مورد نمایندگان خاطی شده تا حیثیت سایر نمایندگان زیر سوال نرود. سالوینی  رهبر حزب لگا نیز اعلام نمود کلیه نمایندگانی  که از این یارانه بهره مند شده ویا حتی درخواست برای دریافت آن داده باشند از حزب اخراج شده و امکان حضور در انتخابات آتی به نمایندگی از این حزب را نخواهند داشت. در عین حال وی رئیس سازمان تامین اجتماعی را در خصوص اینکه چطور  یارانه به مستحقین پرداخت نشده ولی به نمایندگان و مسئولین شهری پرداخته شد، زیر سوال برد.

اعزام هیات ایتالیایی برای آموزش به جمهوری آذربایجان

تیم شش نفره از کارشناسان دفاع مدنی هفته دوم آگوست  2020راهی جمهوری آذربایجان شد. حدود دو هفته ، این تیم روی فعالیت های اجرای قانون COVID-19 که توسط مقامات باکو برنامه ریزی شده است ، کار خواهد کرد و تجربیات و بهترین روش ها را با همکاران آذربایجانی به اشتراک می‌گذارد. این اقدام همبستگی و نزدیکی با یک کشور دوست است ، که در بحرانی ترین دوران قرنطینه به ایتالیا کمک کرده است. این عملیات که توسط(وزارت امور خارجه) Farnesina و با هماهنگی وزارت دفاع مدنی (سازمان حوادث غیر مترقبه) انجام شده است ، که بخشی از برنامه حمایت از حوادث غیر مترقبه اتحادیه اروپا است.

هشدار شرکت های نفت و گاز به دولت

شرکت های فعال در بخش اکتشاف و استخراج نفت و گاز در داخل و سواحل ایتالیا به دولت این کشور در خصوص اعمال پروتکل ها و استانداردهای سختگیرانه زیست محیطی هشدار داده و نگرانی خود را از الزام به تعطیل نمودن فعالیت های تولیدی اعلام نمودند. در حال حاضر 2400 اصلاحیه و استاندارد جدید برای فعالیت شرکتهای اکتشافی و استخراجی اعلام شده که بیش از 1400 مورد آن توسط جناح اکثریت حاکم ابلاغ شده است. این شرکت اعلام نمودند تضییقات و محدودیت های اعلام شده ، موجب خواهد شد تا شرکت های کروات که فارغ از این محدودیت ها میباشند، به راحتی منابع انرژی ایتالیا را در سمت خود استخراج  نمایند. بخشی از پروتکل های اعلامی ممنوعیت اکتشاف و استخراج در مناطق ساحلی و الزام به رعایت حداقل فاصله از سواحل می‌باشد (ایل سوله، ص 10).

بحران در بخش تولید فولاد

شرکت ایلو (ارسلون میتال) که  از سال گذشته دچار مشکلات جدی شده و با مداخله دولت تا حدودی از چالش های آن  کاسته شد، اعلام نمود امکان تولید فولاد درسال جاری حداکثر تا سقف 3.5 میلیون تن را خواهد داشت. درحالیکه بر طبق برنامه شرکت تولید بایستی به 6.5 میلیون تن می رسید. شرکت علاوه بر اخراج 4200 نفر از کارکنان خود (فعلا 4000 نیرو دارد) با تاثیرات  کرونا و بحران آن نیز گریبانگیر بوده و وضعیت مناسبی ندارد(.ایل سوله ص 9).

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما