معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۵/۰۶- ۱۷:۰۵ - مشاهده: ۱۸۸

نشست معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با مدیران شرکتهای برتر کشور در زمینه تولید اقلام دارویی و پزشکی

نشست «بررسی راهکارهای حمایت از تولیدکنندگان داخلی محصولات پزشکی و دارویی برای افزایش سطح تولید و صادرات مازاد تولید آنها» با حضور 26 نفر از مدیران شرکتهای برتر کشور در زمینه تولید اقلام دارویی و پزشکی و نمایندگان سندیکای صاحبان صنایع دارویی، انجمن بیوتکنولوژی، اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی بریاست جناب آقای غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در تاریخ اول مرداد ماه 1399 برگزار شد.

در ابتدای نشست ، جناب آقای غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن خوش‌آمدگویی به حضار، با توجه به تلاشهای وزارت امور خارجه در تحقق برنامه‌ها و الزامات جهش تولید در شرایط «کرونایی»، بر مساعدت وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور  در حد مقدورات خود بویژه در زمینۀ اطلاع‌ رسانی از بازارهای هدف  و ارائۀ آن به تولیدکنندگان اقلام دارویی و  نیز فراهم‌سازی تسهیلات و ارتباطات تجاری شرکتهای ایرانی و طرف های خارجی تاکید نمودند . 

در ادامه نشست مدیران شرکتهای یاد شده و نمایندگان اتحادیه‌های محصولات دارویی و پزشکی به بیان نظرات خود پرداختند. در این بخش نمایندگان شرکت های کشورمان ضمن تشریح امکانات تولیدی و صادراتی شرکت های خود و جایگاه تجاری آنان در تأمین تقاضاهای داخلی و صادراتی، موانع و پیچیدگی‌های پیش‌روی شرکت‌ها و فرصت‌های‌ از دست‌رفته در بازارهای منطقه‌ای و بعضاً جهانی را مطرح و خواستار مساعدت سازمانهای ذیربط همانند بانک مرکزی، گمرک، سازمان غذا و دارو، و معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه  برای حل مشکلات خود شدند .

بر اساس اظهار حاضرین در نشست ، شرکتهای ایرانی دارای زیرساخت های بسیار خوبی(هم سطح با کشورهای پیشرفته و در برخی عرصه حتی بالاتر) برای تولید انواع داروها و اقلام پزشکی با کیفیت استاندارد جهانی هستند، در زمینه تولید اقلام مرتبط با کرونا نیز این شرکتها در چند ماه گذشته گامهای مهمی را برداشته و علاوه بر افزایش سطح تولید محصولات پیشین، محصولات جدیدی را متناسب با نیازهای کشور تولید کرده اند.

نمایندگان تولیدکنندگان اقلام دارویی و پزشکی پیشنهاد کردند که با کمک و تامین مالی آنها و همکاری وزارت بهداشت رایزن سلامت در برخی کشورهای هدف و تحت مدیریت وزارت امورخارجه ایجاد شود که بتواند در زمینه کمک به صنایع بهداشت و درمان کشور برای تولید و صادرات به صورت تخصصی فعالیت نماید.

برآیند نظرات مدیران شرکتهای تولیدکننده اقلام پزشکی نشان می دهد این شرکتها همچنین خواستار نظارت دقیق بر صادرات در جهت صدور محصولات باکیفیت ایرانی هستند، زیرا صادرات محصولات کم کیفیت علاوه بر ایجاد تصویر منفی برای محصولات ایرانی زمینه صادرات محصولات مذکور را در آینده از بین می‌برد. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما