معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۴/۰۹- ۱۸:۰۰ - مشاهده: ۱۵۵

اخبار اقتصادی شانگهای چین(هفته اول تیرماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی شانگهای چین در هفته اول تیرماه 1399 که در رسانه‌های این حوزه منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

اتصال خانژو و خه فِی از طریق قطار سریع السیر جدید

به گزارش رسانه‌های محلی، قرار است در تاریخ 28 ژوئن سالجاری میلادی، بخش خه فِی- خانژو قطار سریع السیر شانگ چیو- خه فی- خانژو مورد بهره برداری قرار گیرد.

این خط ریلی جدید دارای سرعتی بالغ بر 350 کیلومتر در ساعت خواهد بود و سرعت مسافرت را برای افرادی که در شهرهای خه فی ( مرکز استان آنخوئی ) ، ووخو، شوان چنگ، خوژو و خانژو  ( مرکز استان جه جیانگ )  زندگی می‌کنند کوتاه تر می نماید. افراد می‌توانند طی دو ساعت از شهر خه فی به خانژو و بر عکس، مسافرت کنند .

این مسیر جدید در تاریخ 19 ژوئن، آزمایش های ایمنی گروه دولتی راه آهن چین را با موفقیت گذرانده است و انتظار می رود رشد اقتصادی را افزایش داده و ضمن کاهش فشار موجود بر مسیر ریلی پکن- شانگهای، به فرآیند ادغام و یکپارچگی در دلتای رودخانه یانگ تسه سرعت بخشد.

 

شانگهای و خانژو جذاب ترین شهرهای چین در زمینه جذب استعداد

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Evergrande، در حالی که در سال 2019 شانگهای جایگاه جذاب ترین شهر چین در زمینه جذب استعداد را به خود اختصاص داده است، شهر خانژو (مرکز استان جه جیانگ) نیز جایگاه پنجم را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

 بر اساس این گزارش، شانگهای برای سومین سال متوالی بعنوان جذاب ترین شهر چین در زمینه جذب استعداد شناخته می‌شود. شهر گوانجو نیز برای سومین سال متوالی در جایگاه سوم قرار گرفت. شهر خانژو بعنوان مرکز تجارت الکترونیک چین نیز برای چهارمین سال متوالی بعنوان پنجمین شهر جذاب چین در زمینه جذب استعداد شناخته می‌شود.

در میان 50 شهر جذاب چین در زمینه جذب استعداد، 33 شهر در منطقه شرق چین بخصوص در دلتای رودخانه یانگ تسه ( شامل کلان شهر شانگهای و استان‌های جه جیانگ ، آنخوئی و جیانگسو ) و نیز دلتای رود مروارید یا Pearl River در جنوب چین ( شامل استان گواندونگ و استان‌های اطراف آن ) قرار دارند. در این میان شهرهای شمال شرق چین شاهد پدیده فرار مغزها بوده اند و جریان مهاجرت استعدادها از این شهرها روند افزایشی داشته است.

کلید خوردن پروژه‌های آبی در بندر لینگانگ

گروه Chengtou چهار پروژه آبی عمده را به تازگی در منطقه جدید لینگانگ شروع نموده است. منطقه ویژه لینگانگ سال گذشته با هدف افزایش همکاری‌های بین المللی چین با سایر دنیا شروع شد.

هزینه چهار پروژه آبی گروه Chengtou بالغ بر یک میلیارد دلار می‌شود. در میان چهار پروژه مذکور، پروژه‌های زیر به چشم می خورد: یک نیروگاه آبی، دو خط لوله دریایی (Sea Pipes) و پروژه گسترش یک نیروگاه تصفیه پسآب (sewage plant) و اتصال آن به کانال هایی در رودخانه Lema Creek.

پروژه نیروگاه آبی قرار است تا پایان سال 2021 تکمیل شود که قادر است روزانه 200 هزار تُن آب (عمدتا برای قسمت جنوبی بندر لینگانگ) تولید نماید. در این پروژه موضوع مصرف انرژی به دقت مورد ملاحظه قرار گرفته است تا مسایلی نظیر حفظ محیط زیست، کاهش هزینه‌ها و کارآیی بالا محقق شوند.

نیروگاه پسآب نیر پس از تکمیل فاز دوم آن در سال 2021، ظرفیتی در حدود روزانه 200 هزار متر متر مکعب خواهد داشت. فاضلاب این نیروگاه نیز توسط دو خط لوله دریایی جدید مدیریت خواهد شد. این پروژه‌های خط لوله دریایی پس از تکمیل، طولانی ترین خط لوله دریایی در نوع خود در دنیا خواهند بود و قادر خواهند بود یک کانال آبی در جنوب خلیج خانژو باز کنند. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما