معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۲/۰۷- ۰۷:۰۰ - مشاهده: ۴۰۶

اخبار مرتبط با کرونا در گینه استوایی

اهم اقدامات دولت گینه استوایی جهت مقابله با انتشار کرونا به شرح زیر می‌باشد.

اهم اقدامات دولت گینه استوایی جهت مقابله با انتشار کرونا

از هنگام شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونا در تاریخ 13 مارس 2020 در یک تبعه گینه استوایی که سابقه سفر خارجی داشته است، دولت آن کشور ضمن اعلام وضعیت اضطراری سراسری و تأسیس صندوق ویژه ای با بودجه اولیه 8 میلیون دلار برای حمایت از برنامه‌های مقابله با گسترش کرونا، سیاست های سختگیرانه ای برای مهار این ویروس بکار بست.

بستن مرزهای زمینی و دریایی، قرنطینه اجباری 14 روزه همه مسافرین ورودی به کشور بدون توجه به وضعیت سلامت ایشان، محدودیت تردد در شهرهای بزرگ مثل مالابو (پایتخت) و باتا و منع کامل رفت و آمد بین ساعات 6 بعد از ظهر تا 8 صبح، ممنوعیت برگزاری اجتماعات از جمله اجتماعات مذهبی و تعلیق صدور ویزا از جمله مهمترین اقدامات دولت گینه استوایی در این زمینه بوده است.

شایان ذکر است تا تاریخ اول اردیبهشت ماه 1399 در مجموع 79 بیمار مبتلا به کرونا در گینه استوایی شناسایی شده اند که از آن میان 4 نفر سلامتی خود را بازیافته اند.

 

غیرقانونی اعلام شدن دو مؤسسه مذهبی در گینه استوایی به سببب تخلف از مقررات دوران کرونا

روز یکشنبه مورخ 24 فروردین ماه 1399 دولت گینه استوایی دو انجمن مذهبی به نام های کلیسای جهانی پادشاهی خداوند (Universal Church of the Kingdom of God) و پیام آوران رهایی، تندرستی و نبوت (Ministry of Liberation, Health and Prophecy) را به دلیل تخطی از مقررات دوران قرنطینه فاقد مسئولیت پذیری اجتماعی و لذا غیر قانونی اعلام نمود.

در این حکم که به امضای شخص تئودورواوبیانگ انگوئما امباسوگو، رئیس جمهور گینه استوایی رسیده آمده است، مؤسسات مورد اشاره در اقدامی‌که تخطی از مقررات شرایط فوق العاده کشور و نشانه قانون گریزی، عدم مسئولیت پذیری و بی توجهی به انسجام اجتماعی تلقی می‌شود در تاریخ 3 و 4 آوریل 2020 اقدام به برپایی تجمعات عبادی و مذهبی نموده اند، لذا رهبران این دو فرقه می‌بایست در سریع ترین زمان ممکن گینه استوایی را ترک نمایند و این افراد از حق بازگشت به گینه استوایی برای همیشه محروم خواهند بود.

شایان ذکر است دولت گینه استوایی در تاریخ 31 مارس 2020 و به منظور مقابله با گسترش ویروس کرونا اقدام به تمدید وضعیت اضطراری سراسری نموده و در همین چارچوب همه موسسات مذهبی را از برگزاری اجتماعات عبادی منع نمود.

 

اعزام گروه‌های پزشکی چین به گینه استوایی جهت کمک به مهار ویروس کرونا

دولت چین در همکاری با گینه استوایی جهت مقابله با گسترش ویروس کرونا، چندین تیم پزشکی را به آن کشور اعزام نموده است. دکتر چن شو، معاون بخش افتالمولوژی بیمارستان مرکزی دونگوان در استان گوانگدونگ ضمن اعلام این خبر، از اقدامات دولت گینه استوایی –از جمله اعمال قرنطینه و تعطیلی مدارس و سایر مراکز تجمع- جهت مقابله با گسترش ویروس کرونا تقدیر نمود.

دکتر چن شو که هم اکنون ریاست تیم پزشکی چینی مقابله با کرونا در مالابو را بر عهده دارد در تشریح سایر اقدامات دولت گینه استوایی جهت مقابله با کرونا افزود؛ از هنگام تشخیص نخستین مورد ابتلا به کرونا در این کشور دولت گینه استوایی با پخش برنامه‌های آموزشی از تلویزیون ملی آن کشور و ارسال پیامک های هشدار دهنده از طریق شبکه تلفن همراه کوشیده است تا آگاهی عمومی در مقابله با کرونا را افزایش دهد.

بر اساس اظهارات این پزشک چینی وزارتخانه بهداشت چین و گینه استوایی همکاری نزدیکی را جهت مقابله با کرونا شکل داده اند و وزارت بهداشت چین آخرین یافته‌های مقابله با این ویروس را به اسپانیولی ترجمه و در اسرع وقت در اختیار گینه استوایی قرار می دهد.

شایان ذکر است در آغاز بحران کرونا در ووهان چین دولت گینه استوایی در اقدامی جالب توجه کمکی معادل 2 میلیون دلار را جهت مقابله با این ویروس به دولت چین ارائه نمود. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما