معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۸/۱۲/۱۱- ۰۸:۲۸ - مشاهده: ۲۶۰

برگزاری نمایشگاه BioAsia در حیدر آباد

BioAsia یک رویداد علمی است که بر روی بیوتکنولوژی و صنایع زیستی در سراسر جهان تمرکز دارد. بیوتکنولوژی هم یکی از صنایع نو ظهور امروزه محسوب می‌شود. این همایش توسط موسسهGenome Valley درحیدرآباد هند و با هدف تقویت، تشویق و غنی سازی جدیدترین نوآوری‌ها، فناوری‌ها و اکتشاف ها در زمینه بیوتکنولوژی برگزار گردید و صنایع داروسازی و صنایع بیوتکنولوژی جهانی را گرد هم آورد.

 هدف از برگزاری این گونه همایش ها و جلسات این امکان را فراهم می سازد تا صنعتگران بتوانند با جدیدترین مخترعین و با نمایش تجهیزات و فناوری‌های بالقوه موفقی که به شکوفایی صنعت بیوتکنولوژی در سراسر جهان کمک کرده، به پیشرفت علم بیولوژی و صنایع زیستی کمک نمایند. شرکت Genome Valley  در تمام مراکز شرکت های داروسازی و بیوتکنولوژی، بخش های تحقیقات و توسعه ای در سراسر دنیا مشارکت داشته و در ارتقاء استاندارد شبکه آنها موثر است.

جیش رانجان مدیر کل صنایع، بازرگانی و فناوری اطلاعات ایالت تلنگانا طی سخنانی ضمن خوشامدگویی به همه میهمانان و سفیر سوئیس که به عنوان مهمان ویژه حضور داشت کشور سوئیس را مرکز تولیدات تخصصی برای محصولات نوآورانه علوم زیستی و دارای شهرت جهانی یاد کرده و شریکی که دارای دستاوردهای مهمی‌برای هفدهمین دوره از BioAsia 2020 و مجمع جهانی تجارت Bio دارد قلمداد کرد.

جیش رانجان گفت: ایالت "Telangana متعهد به ارتقاء نوآوری و کارآفرینی است و سالهاست BioAsia بر محوریت نوآوری متمرکز شده است. از این رو ما واقعاً خوشحالیم که از سوئیس به عنوان شریک هند در این ایالت استقبال می‌کنیم. "

هدف اصلی BioAsia کشف توانایی‌های شرکت های علوم زیستی و سرمایه گذاری‌های آنهاست. در این اجلاس محققان، سرمایه گذاران، مبتکران و نمایندگان مراقبت های بهداشتی حضور دارند و به نیازها و تحولات صنعت علوم زیستی توجه می نمایند.

در نمایشگاه BioAsiaحدود 175 غرفه دار و شرکت برتر حضور داشته و تعداد 75 شرکت نوپا و فعال در عرصه BioAsia از هند، سوئیس، آلمان، استرالیا و انگلیس در حال رقابت بودند. این شرکتها بر اساس نوآوری محصولات، توسعه یافتگی و آماده ارائه در بازار بیش از 350 برنامه ریز و درشت در لیست خود دارند.

در این همایش آقای KT Rama Rao، وزیر صنایع و بازرگانی و فناوری اطلاعات ایالت تلنگانا گفت: Telangana در همایش BioAsia که به شعار "امروز برای فردا" مزین است میزبان 2000 نماینده از 37 کشور بوده و در جذب و سوق محققین و اندیشمندان علم بیولوژیک جهان به حیدرآباد نقش موثری داشته است.

همایش سال 2020 مسئولین و مقامات علمی- پژوهشی را از جمله: پیوش گونی وزیر اتحادیه صنایع و بازرگانی تالنگانا، دکتر کارل جون از دانشگاه پنسیلوانیا، که پیشگام T-cell Therapy Therapy( تشخیص سرطان ژن) است، دکتر پیتر پیوت از لندن را به عنوان شرکت کنندگان کلیدی گرد هم آورده است. دکتر واس ناراسیمان استاد بهداشت جهانی دانشکده بهداشت و طب گرمسیری انگلستان، دکتر نوارتیس مدیرعامل، دکتر جان ون آکر رئیس شرکت Dilip Shanghiv، دکترSun Sun Pharma  رئیس شرکت Ajay Piramal و نماینده شرکت های Piramal Enterprises ، Kiran Mazumdar shaw، CMD Biocon Limited شرکت کردند .

سفیر سوئیس در طی سخنان کوتاهی به موارد ذیل پرداخت و گفت: کشور سوئیس با یک تیم برجسته40 نفره متشکل از صاحبان صنایع بیو، آکادمسین‌ها و شرکت های نوپا در همایش2020 BioAsia شرکت کرده است. سوئیس دارای یک اکوسیستم پر رونق است که به شدت از نوآوری در دانشگاه‌ها بهره می‌برد. این حرکت، همراه با فراهم سازی تسهیلات در انجام کار و سیاست جذب و حفظ استعداد ها، سوئیس را به کشوری دارای توان زمینه سازی فناوری‌ها و ارائه دهنده راه حل های برتر تبدیل کرده است.فناوری بهداشت سوئیس با بیش از 1400 شرکت و 58.500 متخصص در سال 2018، 15.8 میلیارد فرانک سوئیس (CHF) درآمدکسب کرده بود.

علاوه بر این، صنعت MedTech سوئیس 2.3 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص می دهد. صنعت Biotech سوئیس به تنهایی دارای 312 شرکت است که 4 میلیارد CHF درآمد دارد در حالیکه بیش از 1.5 میلیارد CHF در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می‌کند.

سوئیس هند را به عنوان یک شریک استراتژیک در زمینه فناوری بهداشت می‌شناسد. از طرف دیگر حیدرآباد، یکی از قطب های برجسته در علوم زیستی و فناوری بهداشت، یک اکوسیستم جذاب برای ما بوده است تا بتوانیم با آن همکاری نماییم. سوئیس به عنوان یک شریک در بیوآسیا با یک نمایش کامل از اکوسیستم، فناوری بهداشت را در اختیار دارد که مملو ازشرکت های بزرگ است. سوئیس می خواهد با فردای اصلی هند همکاری کند و راه حل های جدید را برای فردا دنبال نماید.

هفدهمین دوره BioAsia با استفاده از فن آوری دیجیتالی و با بکارگیری امکانات زیرساختی درسطح جهانی برای داروسازی، بیوتکنولوژی، مراقبت های بهداشتی، تولید تجهیزات پزشکی و تجهیزات بخش فناوری اطلاعات که به سرعت در حال رشد است، تشکیل شده است.

آقای راما رائو، وزیر صنایع و فناوری اطلاعات نیز در حالی که اظهارات خود را در مورد ایالت Telangana و میزبانی این رویداد مهم در حیدرآباد سخن می‌گفت، اظهار کرد BioAsia در جذب مقامات علمی جهان به حیدرآباد نقش موثری داشته است و اضافه کرد BioAsia-2020 یک بستر مناسب برای دولت ایالت تلنگانا است تا امکانات زیربنایی پیشرفته ای که برای صنایع مختلف و سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است را جذب و سرمایه‌های ارزشمند خود و تجارت سودآور را در حیدرآباد پایه گذاری نمایند. رائو گفت: حیدرآباد دارای یک اکوسیستم مطلوب برای سرمایه گذاری برای جذب سرمایه گذاران است و من مطمئن هستم که برنامه‌های BioAsia برای نشان دادن توانایی‌ها و ظرفیت های صنعتی ما برای محققین جهانی مفید است.

امروزه حیدرآباد به عنوان یک قطب سریع بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی به امتیازات بزرگی دست یافته است. از آنجا که دولت ایالتی نیز فعالانه در حال ایجاد تسهیلات و فرصت برای انجام پروژه‌های بزرگ داروسازی با انواع امکانات پیشرفته زیرساختی برای شرکت های داروسازی، بیوتکنولوژی و خدمات بهداشتی و درمانی می‌باشد، مصمم است تمام امکانات زیرساختی موجود را در اختیار محققین جهانی بازدید کننده قرار دهد و سرمایه گذار ها را در زمینه‌های مختلف بیوتکنولوژی، مراقبت های بهداشتی، داروسازی و فناوری اطلاعات و سایر صنایع مرتبط به خود جلب نماید.

BioAsia  از سال 2004 سالیانه در کشورهای مختلف برگزار می‌شود و به شرکتهای محلی کمک کرده تا تجارت خود را در سطح جهانی گسترش دهند و فرصتهای جدید را کشف کنند. امسال این رویداد درخشان میهمانان ارجمندی را میزبانی می‌کند.( BioAsia در سالهای 2019 و 2020 در حیدرآباد برگزار شده و مقرر است سال 2021 هم در حیدرآباد برگزار گردد.)

BioAsia 2020 توسط دولت هند با همکاری وزارت توسعه صنایع و تجارت داخلی (DPIIT) و وزارت شرکت های کوچک و متوسط (MSME) سازماندهی شده است. گروه بیوتکنولوژی، گروه داروسازی و شرکای ایالتی آن شامل ایالت های آسام ، کرالا ، ادیشا و گجرات بوده اند.

  این همایش را برای بحث در مورد فرصتهای جدید و تدوین استراتژی‌ها برای موفقیت فراهم می‌کند و زیرساخت های موجود را به دست اندرکاران جهانی نشان می دهد که تجربه دست اول اکوسیستم را دارند و در تصمیم گیری در زمینه سرمایه گذاری به آنها کمک می‌کند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما