معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در نیمه اول شهریورماه 1402مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ترکمنستان - مرو

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در هفته سوم آذرماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ترکمنستان - مرو

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در هفته اول آبان ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته چهارم شهریور 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته سوم شهریور 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

تعاملات انرژی ایران با ترکیه: صادرات گاز یا برق؟

چندی است که در محافل انرژی این سوال مطرح است که در تعاملات انرژی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، میان گاز و برق کدام یک ارجح است ؟ پاسخ به این سوال کوتاه چندان ساده نیست و ابعاد مختلفی دارد. موسسه مطالعات بین المللی انرژی وابسته به وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در پژوهش ضمیمه که در پی خواهد آمد ، این پرسش را در دو بخش جداگانه مورد بررسی قرار داده است . مورد اول عملیاتی بودن صادرات برق در مقایسه با گاز طبیعی و دوم آنکه آیا صادرات برق از سوی ایران به ترکیه از نظر مالی ارزش بالاتری نسبت به گاز دارد یا خیر ؟ البته بررسی موشکافانه مورد دوم در گرو پاسخ مثبتی است که نسبت به عملیاتی بودن صادرات برق داشته باشیم .