معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

نگاهی بر تعامل اروگوئه با صندوق بین المللی پول و بانک جهانی

جلسه مشترک صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که دو بار در سال با حضور تمام کشورهای عضو تشکیل می گردد، در تاریخ 17 اکتبر 2021 بصورت حضوری در واشنگتن دی سی برگزار شد. خانم آزوسنا آربلچه (Azucena Arbeleche) وزیر اقتصاد و دارایی اروگوئه، به همراه آقای دیگو لبت رئیس بانک مرکزی و آقای هرمان کمیل مدیر واحد مدیریت اقراض وزارت اقتصاد این کشور به عنوان نمایندگان دولت اروگوئه نیز همچون سایر 188 عضو دیگر صندوق بین المللی پول در این جلسه به ارائه گزارش کشوری پرداختند.

بررسی بخش انرژی اتیوپی

اتیوپی مانند بسیاری از کشورهای آفریقای زیر صحرا، غالباً به منابع انرژی سنتی اتکا دارد. وضعیت انرژی اتیوپی از لحاظ بسیاری از استانداردها از بسیاری کشورهای دیگر عقب‎تر است. انرژی مدرن تنها کمتر از 10٪ کل انرژی مصرفی در این کشور را به خود اختصاص می‎دهد. طبق آمارهای سال 2014 سرانه مصرف انرژی در این کشور حدود 200 کیلووات ساعت در سال است که بسیار کمتر از میانگین 517 کیلووات ساعت آفریقای زیر صحرا و میانگین جهانی 2800 کیلووات ساعت برای هر نفر است. اتیوپی در فهرست توسعه انرژی (EDI) از بین 64 کشور در رتبه 62 قرار دارد. به همین ترتیب، در شاخص چند بعدی فقر انرژی دانشگاه آکسفورد (MEPI) اتیوپی امتیاز 0.9 را کسب نموده که فقر حاد انرژی در این کشور را نشان می دهد.

اخبار اقتصادی کلمبیا و پاناما (هفته چهارم بهمن ماه 1399)

سری دوم اخبار تحولات و رویدادهای اقتصادی مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های کلمبیا و پاناما طی هفته چهارم بهمن ماه 1399 به شرح زیر می‌باشد:

اخبار تحولات و رویدادهای اقتصادی کلمبیا و پاناما( نیمه اول شهریور ماه 1399)

اهم اخبار و تحولات رویدادهای اقتصادی کلمبیا و پاناما ( در نیمه اول شهریور ماه 1399) که در رسانه‌های این دو کشور منتشر شده به شرح ذیل است: