معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

شبکه تحقیقاتی علمی و پژوهشی مجارستان

شبکه تحقیقاتی مجارستان نهاد مستقلی است که از اوت 2019 با تجمیع 11 مرکز تحقیقاتی، 7 مؤسسه پژوهشی و 16 گروه تحقیقاتی از مجموعه شبکه تحقیقاتی آکادمی علوم و برخی مراکز پژوهشی پراکنده مجارستان توسط پارلمان این کشور تاسیس شده است. در این شبکه موضوعات و رشته‌های متنوعی در حوزه‌های ریاضیات و علوم طبیعی، علوم زیستی، علوم اجتماعی و علوم انسانی مورد پژوهش قرار می‌گیرند. هدف این شبکه مدیریت و راه اندازی یک مجموعه مستقل تحقیقاتی به عنوان ستون اصلی پژوهش های علمی‌کشوری است. این شبکه توسط یک هیات مدیره مستقل رهبری می‌شود که رئیس و اکثر اعضای آن را دانشگاهیان و اعضای آکادمی علوم مجارستان تشکیل می دهند.

مراکز آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی فعال در زمینه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در برزیل

فهرست موسسات آموزشی، سازمان‌های تحقیقاتی و مراکز پژوهشی برجسته در برزیل که در زمینه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی این کشور شناخته شده اند، به شرح فایل ضمیمه ارائه می‌گردد:

فناوری‌ها و نوآوری‌های فنلاند در حوزه مبارزه با سرطان

امروزه سرطان، به عنوان دومین عامل اصلی مرگ و میر در سطح جهان به شمار می رود و به موجب پیش بینی بعمل آمده، تعداد موارد ابتلا به سرطان و مرگ و میر ناشی از این بیماری در سراسر جهان طی 20 تا 40 سال آینده دو برابر خواهد شد. با این حال، تحقیقات پزشکی و توسعه فناوری طی 20 سال گذشته، منجر به بالا رفتن امید به تشخیص و درمان سرطان شده است. در حال حاضر، مجموعه گسترده ای از فن آوری‌های جدید، از سخت افزار گرفته تا نرم افزار، برای کمک به تشخیص و درمان سرطان، در حال توسعه هستند و این فناوری‌ها راه حل های هوشمندانه تری را پیش روی بیماران و پزشکان جهت غلبه بر سرطان ارائه نموده اند. فنلاند با داشتن تخصص در زمینه تحقیقات، درمان و تجهیزات دیجیتالی مورد نیاز بیماران سرطانی و راه حل های حرفه ای برای زندگی با سرطان، در تحقیق و درمان این بیماری پیشرو بوده است. این کشور قصد دارد نقشی اساسی را در فناوری‌ها و نوآوری‌های مرتبط با سرطان ایفا نماید.

مراکز تحقیقاتی در کشور ایتالیا در زمینه انرژی

اسامی و آدرس اینترنتی مهمترین مراکز تحقیقاتی در زمینه انرژی‌های مختلف در کشور ایتالیا در ذیل ارائه می‌گردد. اسامی ذکر شده، شامل موسسات تحقیقاتی معتبر و دارای مجوز در ایتالیا بر مبنای پایگاه اینترنتی وزارت تحقیقات علمی ایتالیا می‌باشند.