کاهش تولید کشت گلخانه ای در هلند، رقیب اصلی اسپانیا، به دلیل قیمت بالای انرژی، علاقه زنجیرههای توزیع اروپایی را به بستن قرارداد و تضمین عرضه در زمستان برانگیخته است. بازاریابان شرکت های کشت گلخانه ای شهرستانهای آلمریا و گرانادا اسپانیا در طول نمایشگاه بین المللی میوه و سبزیجات مادرید «فروت اتراکشن» که از 4 تا 6 اکتبر برگزار شد، به دلیل حجم بالای حضور شرکت های زنجیرههای توزیع اروپایی در این رویداد و تلاش برای بستن قرارداد برای خرید محصولات تولیدی در گلخانههای مذکور با مشکل روبرو شده بودند .ترس از کمبود احتمالی بازار به دلیل کاهش چشمگیر تولید گلخانههای هلند و سایر کشورهای اروپای مرکزی به دلیل افزایش هزینههای انرژی باعث شده تا غول های توزیع اروپایی سعی کنند با تولیدات گلخانه ای اسپانیا که از انرژی خورشیدی بهره میگیرند، زنجیره توزیع خود را حفظ نمایند. علاوه بر این موضوع، کیفیت شناخته شده میوه و سبزیجات اسپانیایی امتیاز ویژه ای نسبت به سایر رقبا برای صاحبان گلخانههای اسپانیایی محسوب میشود.