معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

روند سرمایه گذاری در مناطق آزاد اقتصادی ازبکستان، مزایا و مشوق ها

بر اساس تعاریف متعارف اقتصادی ، منطقه آزاد تجاری (Free Trade Zone) محدوده محصور بندری و غیر بندری است که از شمول برخی مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و با بهره گیری از مزایایی نظیر معافیت های مالیاتی ، بخشودگی سود و عوارض گمرکی ، عدم وجود تشریفات زائد ارزی ، اداری و مقررات دست و پا گیر و همچنین سهولت و تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه سرزمین اصلی کمک می نماید.

فرصت های سرمایه گذاری خارجی در کوبا در سال ۲۰۲۳

وزارت تجارت و سرمایه گذاری خارجی کوبا فهرست فرصت های قابل سرمایه گذاری خارجی در این کشور در سال 2023 را با تاکید و اولویت بر حوزه تولید مواد غذایی معرفی نموده است. اولویت های دیگر این فهرست به ترتیب شامل حوزه‌های انرژی، گردشگری، صنعت و معدن است. این فهرست به دنبال تسهیل تجارت و رفع موانع سرمایه گذاری در کوبا است و امتیازات جذابی را برای کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی علاقه مند فراهم می‌کند.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اسلوونی، قوانین و مقررات

بر اساس اعلام بانک مرکزی اسلوونی، در سال 2020 میلادی، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور بالغ بر 16.6 میلیارد یورو بوده در حالیکه این رقم در سال 2019 میلادی ، 16.2 میلیارد یورو بوده است.سرمایه گذاری مستقیم اسلوونی در خارج از کشور در سال 2020 میلادی، 7 میلیارد یورو بوده در حالیکه این رقم در سال 2019 میلادی 6.8 میلیارد یورو بوده است. اکثر سرمایه گذاری‌های خارجی اسلوونی در بالکان غربی است.

ملاحظاتی در خصوص سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی در کشور اتیوپی

در این مطلب ملاحظاتی در خصوص سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی کشور اتیوپی و نیز در حوزه‌های صادراتی و وارداتی این کشور برای اتباع خارجی آمده است که میتواند مورد استفاده تجار و فعالان اقتصادی کشورمان قرار گیرد.