معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

10 محصول برتر صادراتی توگو در سه ماهه سوم سال 2022

به گزارش تارنمای خبری togofirst.com بر اساس ارقام ارائه شده توسط مؤسسه آمار توگو "INSEED" در سه ماهه سوم 2022، صادرات توگو به رقم 140.8 میلیارد CFA رسید. این رقم 4.3 درصد کمتر از سه ماهه مشابه سال قبل و 12.4 درصد کمتر از سه ماهه دوم 2022 است.

اخبار اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری و لباب)

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در هفته دوم آذرماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

معرفی پارک فناوری پردیس

پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگ‌ترین پارک فناوری کشور در سال 1380 تاسیس شد. تاکنون بیش از 400 واحد فناور و دانش‌بنیان در حوزه‌های فناوری‌های پیشرفته همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست‌فناوری، فناوری نانو، مواد جدید، مکانیک و اتوماسیون به عضویت پذیرفته شده‌اند. پردیس نوآوری،‌ دانش،‌ کارآفرینی و فاز 4 پارک، در کنار دانشگاه ناحیه نوآوری پردیس، بخش‌های مختلفی از فازهای توسعه ای پارک فناوری پردیس هستند که با افق توسعه 1000 هکتاری،‌ «ناحیه نوآوری پردیس» را شکل خواهند داد.

حفظ تعرفه‌های گمرکی آمریکا در ارتباط با واردات کالا از اروپا و واکنش ها در اسپانیا به این اقدام دولت ترامپ

براساس تصمیم دولت آمریکا، واردات هواپیماهای تولید شده در اتحادیه اروپا ۱۰ درصد و واردات سایر محصولات از جمله پنیر، زیتون، روغن زیتون و مشروبات الکی مشمول ۲۵ درصد تعرفه گمرکی می‌شود.

شاخص های آماری صادرات نیوزیلند در سال 2019 و اوایل سال 2020

اساس اقتصاد نیوزیلند به تجارت بین المللی بسیار وابسته است. این امر به طور سنتی مبتنی بر صادرات فراورده‌های کشاورزی و دامی‌بسیار کارآمد آن بوده و از همه قاره‌های جهان مشتریان دائمی‌برای محصولات نیوزیلند وجود دارد. در کنار صنعت گردشگری که یکی از عمده منابع درآمد ارزی نیوزیلند به شمار می رود،  صادرات محصولات تولیدی ارگانیک درآمدی بالغ بر 38 میلیارد دلار در سال نصیب این کشور می‌کند.

دستاوردهای تجاری ویتنام در دوره شیوع کرونا

هدف از تهیه این مطلب بررسی حجم مبادلات تجاری ویتنام در شش ماه نخست سال میلادی 2020 با تحلیلِ درصدِ صادرات و واردات کالاهای اساسی در یک بازه زمانی مشخص است. براساس گزارش سایت «  Vnexpess» به نقل از اداره کل گمرک ویتنام، ارزشِ کلِ مبادلات تجاری ویتنام در نیمه نخست سال 2020 به بیش از 240 میلیارد دلار رسیده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 1.4 درصد کاهش یافته است. هرچند شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا سبب گشته تا ویتنام به اهدافِ خود در بُعد اقتصادی دست نیابد اما با مدیریت صحیح اقتصادی توانسته است تا تراز تجاری کشورش را مثبت نگاه داشته و به آینده ی اقتصادی در شش ماه نهایی 2020 امیدوارتر باشد.