معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی ایتالیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ایتالیا در هفته اول خرداد 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

کتاب قوانین تجاری شیلی

تصویر کتاب قوانین تجاری شیلی دربرگیرنده قوانین تجاری مواد غذائی، نوشیدنیها، محصولات آرایشی و بهداشتی، قانون کار 1994 کارگر و کارفرما، قانون مبارزه با فساد و پولشوئی شرکتها، فروش و بازاریابی و مالکیت معنوی در کشور شیلی به شرح فایل ضمیمه ارائه می‌گردد:

اهم نکات قانون کار ونزوئلا

گزیده ای از نکات مهم آخرین قانون کار در ونزوئلا که در آن به حقوق، تعهدات و مسئولیت های کارفرما و کارگر پرداخته شده است به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی اسپانیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اسپانیا در هفته دوم دی ماه 1400 مندرج در رسانه‌ها و روزنامه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی سوئد

گزیده مهم ترین اخبار و تحولات اقتصادی سوئد در هفته اول دی ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی کرواسی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کرواسی در هفته چهارم مهر 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

مقایسه تطبیقی قوانین اقامت و کار در قطر و ایران

در کشورهای عرب خلیج‌فارس شهروندن اصیل و بومی نقش چندانی در بازار کار ندارند و غالب شاغلین، از کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. بازار کار و اطلاعات آن علی‌رغم به وجود آوردن فرصت برای اشتغال شهروندان کشورهای دیگر، به عنوان پاشنه آشیل کشورهای حوزه خلیج فارس نیز محسوب می‌شود، چرا که به شدت به نیروی کار خارجی وابسته شده‌اند.

مفاد مهم قانون کار جمهوری قرقیزستان

در مطلب ذیل ، مفاد مهم قانون کار جمهوری قرقیزستان ارایه شده است.

قانون کار اتباع خارجی در ارمنستان

قانون کار اتباع خارجی در کشور ارمنستان به شرح پیوست ارائه می‌گردد

قانون کار اتباع خارجی در جمهوری قزاقستان

بر اساس مقررات جمهوری قزاقستان، کارگران خارجی در این کشور در موارد خاص نیاز به اخذ مجوز مناسب و ویزای کار دارد.بطور کلی در قزاقستان دو نوع مجوز کار وجود دارد: 1- اجازه اشتغال به کارگر خارجی 2- اجازه کارفرما برای جذب کار خارجی.