معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

کسری بودجه و افزایش استقراض ترکیه در 2024

وزارت خزانه داری و دارایی ترکیه آمار کسری نقدینگی در بازه زمانی ژانویه تا ژوئیه سال جاری و استقراض مورد نیاز برای تامین مالی آن را اعلام کرد.

کسری بودجه دولت ترکیه در نیمه اول سال 2024

براساس داده‌های وزارت خزانه داری و دارایی ترکیه در نیمه اول سال 2024، بودجه دولت مرکزی ترکیه کسری 747.2 میلیارد لیر (23.6 میلیارد دلار) را ثبت کرد. تنها در ماه ژوئن بودجه کسری 275.3 میلیارد لیر (8.5 میلیارد دلار) داشت.

اخبار اقتصادی ترکیه - آنکارا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در هفته سوم مردادماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

برنامه میان مدت اقتصادی ترکیه

بخش هایی از برنامه میان مدت اقتصادی ترکیه برای سالهای 2026-2024 که توسط وزارت خزانه داری و دارایی و ریاست راهبردی و بودجه این کشور تهیه شده است،به شرح زیر اعلام گردید.

اخبار اقتصادی ترکیه - آنکارا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در هفته چهارم اردیبهشت ماه 1402مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه (بهمن ماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی داخلی و خارجی ترکیه در بهمن ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده است به شرح ذیل می‌باشد؛

عوارض ناشی از کرونا بر اقتصاد ترکیه

بنا به گزارش بنیاد سیاست‌های اقتصادی ترکیه (TEPAV) پاندمی‌ کووید 19 تاکنون ضربات قابل توجهی به اقتصاد جهان و اقتصاد ترکیه وارد آورده است. صندوق بین‌المللی پول (IMF) در پیش‌بینی خود رشد اقتصاد جهان را 3 درصد عنوان نموده و این صندوق هم‌چنین رشد اقتصادی ترکیه را 5 – درصد اعلام کرده است.برگردان خلاصه بنیاد یاد شده به شرح زیر است :

اخبار اقتصادی ترکیه( هفته چهارم تیرماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی داخلی و خارجی ترکیه در هفته چهارم تیر ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور منتشر گردیده به شرح ذیل می‌باشد: