معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخـبار اقتصادی سوئد

گزیدۀ اخبار و تحولات اقتصادی سوئد در هفتۀ دوم آذر 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

صنعت خودرو‌سازی اسپانیا

صنعت خودروسازی از جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد اسپانیا برخوردار است و در سال 2022، این صنعت 7.7 درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا را به خود اختصاص داد. سال گذشته، میزان تولید خودروی اسپانیا با 5.8 درصد افزایش نسبت به سال 2021 به 2 میلیون و 219 هزار و 436 دستگاه رسید که این کشور را به نهمین تولیدکنندۀ بزرگ خودرو در جهان و دومین تولیدکنندۀ خودرو در اروپا تبدیل کرد.

تولیدکنندگان اصلی انواع کامیون در برزیل

برزیل یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامیون در منطقه‌ی آمریکای لاتین می‌باشد و این کشور در سال 2022 با تولید 162 هزار کامیون و بیش از 31 هزار اتوبوس به رکورد تازه‌ای دست یافت.

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته اول بهمن ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ترکیه - آنکارا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در هفته اول بهمن ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

گزارش تولیدات خودروی شرکت فولکس واگن برزیل

در راستای استفاده صنایع خودروسازی داخلی از ظرفیت شرکت فولکس واگن در برزیل، گزارش مربوط به تولیدات کارخانه‌های شرکت مذکور در این کشور به شرح فایل ضمیمه ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته دوم مهرماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی تاجیکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تاجیکستان در هفته اول مهرماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته چهارم شهریور 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

وضعیت تولیدات صنعتی و خودرو در مجارستان

حدود 30 درصد از صادرات مجارستان را تولیدات صنعتی تشکیل می دهند. در این میان تولیدات خودرو و ماشین آلات مکانیکی و الکترونیکی سهم بسزائی دارند.