معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

تجهیزات نظارتی جدید در گمرکات و مبادی ورودی امارات

نوشتار پیش رو به بررسی هرچند اجمالی روند به روز رسانی تجهیزات و ادوات نظارتی در گمرکات و مبادی ورودی امارات متحده عربی خواهد پرداخت.

معرفی گمرک سوئد

گمرک سوئد از پارلمان و دولت سوئد مأموریتی برای دریافت حقوق گمرکی، مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌ها دارد. گمرک سوئد همچنین مسئول نظارت و بررسی ترافیک بین‌المللی در سراسر مرزهای سوئد برای اطمینان از رعایت مقررات واردات و صادرات است.

اخبار اقتصادی امارات عربی متحده ـ دبی

گزیده اخبار اقتصادی امارات متحده عربی و دبی در هفته دوم بهمن ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی کوبا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کوبا در هفته سوم دی ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

محصولات وارداتی معاف از مالیات در گمرکات تونس

لیست جدید محصولات وارداتی معاف از مالیات در گمرکات کشور تونس به شرح فایل های ضمیمه ارائه می‌گردد:

وضعیت کسب و کار در مناطق مرزی اروگوئه و آرژانتین

تفاوت نرخ تبدیل ارز در اروگوئه و آرژانتین و تبدیل شدن موضوع " مشکلات کسب و کار در مناطق مرزی اروگوئه و آرژانتین " به چالشی برای دولت اروگوئه تبدیل شده است. این موضوع باعث شده که بسیاری از مصرف‌کنندگان در مناطق مرزی نیازهای خود را از فروشگاههای آرژانتینی تأمین نمایند و کسب‌وکار در مناطق مرزی اروگوئه با رکود مواجه گردد.

ضوابط اظهار وجوه و اوراق مالی در زمان ورود و خروج به/از عراق

ترجمه اعلامیه منتشر شده مورخ 16 اکتبر 2022 در درگاه دفتر مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم عراق در زمینه ضوابط اظهار وجوه و اوراق مالی در زمان ورود و خروج به عراق، به شرح فایل های ضمیمه ارائه می‌گردد:

فهرست اقلام ممنوعه وارداتی به بازار عراق

فهرست عربی و فارسی اقلام ممنوعه وارداتی به بازار کشور عراق منتشره از سوی گمرک این کشور، به شرح فایل های ضمیمه ارائه می‌گردد:

قانون مقررات گمرکی روسیه

قانون مقررات گمرکی روسیه یا به بیان دقیق‌تر، «قانون فدرال فدراسیون روسیه در خصوص مقررات گمرکی و اصلاح اقدامات قانونی جداگانه» در 26 ژوییه‌ 2018 در دومای دولتی روسیه به‌تصویب رسید و در 28 ژوییه در شورای فدراسیون روسیه تأیید شد.

اخبار اقتصادی قرقیزستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قرقیزستان در نیمه دوم اردیبهشت 1401 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده است به شرح زیر ارائه می‌گردد.