معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی روسیه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه در هفته چهارم اسفند ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی غنا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور غنا در هفته اول خرداد ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی قزاقستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قزاقستان در هفته اول فروردین ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته چهارم آذر 1401مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته چهارم تیر 1401 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

نقش بندر اولیا استان آستراخان روسیه در توسعه راهگذر شمال-جنوب

راهگذر حمل‌ونقلی بین‌المللی شمال-جنوب از مهم‌ترین‌ مسیرهای حمل‌ونقل کالا قلمداد می‌شود. این راهگذر تا مرحله کامل بهره‌برداری راهی دراز در پیش دارد. بنادر آستراخان و اولیا در ساحل دریای خزر در روسیه که در مسیر این راهگذر قرار دارند پروژه‌ها و طرح‌های زیربنایی و زیرساختی خود را تهیه یا شروع به اجرای آن‌ها کرده‌اند. بندر اولیا، در 130 کیلومتری ورودی رود ولگا به دریای خزر، از نقاط مهم لجستیکی در کریدور شمال-جنوب به شمار می‌رود.

تشویق فعالیت های صنعتی در خیبرپختونخوا با اختصاص دو منطقه ویژه صنعتی

توسعه و پیشرفت هر کشور یا ملت را می‌توان در فعالیت های صنعتی آن کشور مشاهده نمود. در دوران معاصر بدون پیشرفت صنعتی حتی فکر سعادت و شادمانی نیز یک خیال خام محسوب می‌شود.

نگاهی به مختصات منطقه ویژه اقتصادی«لوتوس» آستراخان

منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» آستراخان در سال 2015 مطابق با مصوبه دولتی فدراسیون روسیه جهت توسعه واحدهای تولیدی فنآوری پیشرفته در صنعت کشتی سازی و با هدف اجرای پروژه‌های جایگزینی واردات محصولات صنعتی ایجاد گردیده است.

معرفی مناطق ویژه اقتصادی در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی مقصد پیشرو در خدمات، قطب تولید منطقه‌ای و صنعتی ترین کشور آفریقا است. آفریقای جنوبی دارای تعدادی دانشگاه و کالج فنی در سطح جهانی است که نیروی انسانی ماهر، با استعداد و توانمندی تولید می‌کنند. آفریقای جنوبی ترکیبی از زیرساخت های اقتصادی جهان اول توسعه یافته و بازار در حال ظهور در حال رشد را ارائه می دهد. پتانسیل سرمایه گذاری آن در تنوع بخش ها و صنایع آن نهفته است. این کشور همچنین یک کشور بزرگ تجاری است که سالانه بیش از 167 میلیارد دلار کالا از محل صادرات و واردات کالا، از مکانی که آن را به دروازه ای ایده آل برای ورود به بازارهای آفریقا و سایر بازارهای جهانی تبدیل می‌کند، وارد می‌کند. از سوی دیگر منطقه تجارت آزاد قاره آفریقا تجارت درون آفریقایی را تقویت کرده و بازاری با جمعیت بیش از یک میلیارد با تولید ناخالص داخلی 2.6 تریلیون دلار ایجاد خواهد کرد.

معرفی مناطق ویژه اقتصادی در پاکستان

مطلب پیش‌رو، برگرفته از وبسایت‌های سرمایه‌گذاری در پاکستان، هیئت مناطق ویژه صادرات، و کریدور اقتصادی چین و پاکستان، به معرفی مهم‌ترین مناطق ویژه اقتصادی در این کشور همسایه می‌پردازد. برگردان غیررسمی مطالب منتشر شده در این وبسایت‌ها در ادامه و به شرح زیر است :