معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی کویت

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کویت در هفته اول شهریور ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی کویت

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کویت در هفته چهارم مرداد ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

کشف یک میدان نفتی در شرق جزیره فیلکا

شرکت نفت کویت اخیرا از کشف یک میدان نفت سبک و گاز وابسته با ذخایر تخمین زده شده بالغ بر 2.3 میلیارد بشکه معادل 3 سال کل تولید کشور خبر داد. مساحت تخمینی اولیه این میدان جدید حدود 96 کیلومتر مربع و ذخایر برآورد شده اولیه آن نزدیک به 1. 2 میلیارد بشکه نفت سبک و 1. 5 تریلیون فوت مکعب گاز اعلام شده است. شرکت نفت کویت، این اکتشاف را نقطه عطف مهمی در راستای تلاش های جاری برای اکتشاف منابع هیدروکربنی در منطقه دریایی کشور عنوان کرد.

پیش بینی کسری بودجه عمومی‌کویت طی 4 سال آینده

انور المضف وزیر دارایی کویت، درآمد پیش بینی شده بودجه در سال مالی 25-2024 را با کاهش 2.8 درصدی به میزان 61.6 میلیارد دلار پیش بینی کرد. وی همچنین با پیش بینی کسری بودجه 18.2 میلیارد دلاری در سال جاری مالی افزود: انتظار می رود کسری بودجه عمومی‌کشور ظرف 4 سال آینده به 26 میلیارد دینار (84.4 میلیارد دلار) برسد. گزارش زیر به جزئیات بیشتری از این خبر پرداخته است.

اخبار اقتصادی کویت

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کویت در هفته اول مرداد ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی کویت

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کویت در هفته سوم تیر ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد: