معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

افزایش قابل توجه تعداد پرواز و مسافران هوایی فرودگاههای استانبول

پس از اتمام پاندمی‌کرونا، روند بهبود ترافیک هوایی در جهان به ویژه در سال های 2022 و 2023 میلادی با سرعت قابل ملاحظه ای آغاز شد .

اخبار اقتصادی ترکیه - آنکارا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در هفته سوم دی ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

تعداد پروازها و مسافران فرودگاه‌ استانبول

بر اساس امار و ارقام منتشر شده از سوی اداره کل مدیریت میدانهای هوایی دولتی (DHMİ)، در 11 ماه نخست سال جاری میلادی تعداد مسافران فرودگاه استانبول بیش از 70 میلیون و 396 هزار نفر شد.

نگاهی به پیشرفت هوانوردی کشوری درترکیه

وزارت حمل و نقل و زیرساخت و اداره کل هوانوردی کشوری در گزارشی به گسترش دامنه شبکه هوانوردی از جمله افزایش سرمایه گذاری، بهبود زیرساختهای بخش هوانوردی،ناوگان هوایی و غیره پرداخت که اهم نکات آن به شرح ذیل می‌باشد.

اخبار اقتصادی ترکیه - استانبول

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در هفته چهارم تیر ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی ترکیه - آنکارا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در نیمه دوم خرداد ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

آخرین وضعیت واردات،صادرات و ترانزیت کالا در ترکیه

پاندمی‌کرونا در سال 2020 میلادی سبب شد تا رشد اقتصادی در جهان با 9.2 درصد کاهش روبرو گردد. مسدود شدن مرزهای کشورها برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا و اعمال قرنطینه‌های عمومی سبب شد تا روند تجارت جهانی نیز در بین کشورها با رکود نسبی روبرو شود. در سال گذشته میلادی علی رغم رکود نسبی تجارت در جهان ، ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی توانست روند صادرات کالاهای تولیدی را حفظ کرده و در پایان سال 2020 میلادی به نتایج قابل قبولی در تجارت خود با جهان برسد.

مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی ترکیه در سال 2020

خلاصه مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی ترکیه در سال 2020 به شرح زیر می‌باشد.

جابجایی 9.6 میلیون مسافر هوایی در ماه آگوست سال جاری میلادی توسط ترکیه

مدیریت کل فرودگاه‌های کشور ترکیه گزارش خود در خصوص تعداد جابجایی مسافران هوایی از طریق فرودگاه‌های این کشور در ماه اگوست سال جاری میلادی را منتشر کرد.

اخبار اقتصادی ترکیه ( هفته پایانی خرداد 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی داخلی و خارجی ترکیه در هفته پایانی خردادماه 1399 به شرح ذیل می‌باشد؛