معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

وضعیت مبادلات ارزهای دیجیتالی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا(MENA)

شرکت بلاک چین و ارزهای دیجیتال Chainalysis در گزارشی تحت عنوان «جغرافیای ارزهای دیجیتال 2022» به بررسی وضعیت انواع ارزهای دیجیتالی و نتایج شاخص جهانی سازگاری این نوع ارزها در کشورها پرداخت که اهم نکات آن به شرح ذیل می‌باشد.

اخبار اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری برازاویل و جمهوری آفریقای مرکزی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری برازاویل و جمهوری آفریقای مرکزی در نیمه اول مردادماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور، به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

اخبار اقتصادی استرالیا

گزیده اخبار اقتصادی استرالیا در هفته اول شهریور ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی روسیه (هفته دوم اردیبهشت 1400)

برخی از مهمترین اخبار و عناوین اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های روسیه در هفته دوم اردیبهشت ماه 1400 به شرح زیر بوده است.

نگاهی به رمزارزها در قزاقستان

بر اساس گزارش رویترز در هفته اول سپتامبر 2020، به گفته وزیر توسعه دیجیتالی قزاقستان، این کشور درصدد جذب 300 میلیارد تنگه (714 میلیون دلار) در بخش رمزارزها برآمده است. توافق اولیه با سرمایه‌گذاران در این خصوص حاصل شده است. در این راستا اصلاحیه‌های قانونی به منظور تبیین مقررات و مالیات‌های مربوط به معادن رمزارزها تصویب شده است و دولت امیدوار است بدین وسیله اقتصاد این کشور را تقویت کند چرا که این کشور می‌تواند نیروی برق ارزان را در اختیار معادن و تولیدکنندگان رمزارزها قرار دهد.

مروری بر ساختار قانونی اتریش در مواجهه با رمزارزها

با توجه به رواج روزافزون ارزهای دیجیتالی و رمز ارزها و احتمال فراگیری بیشتر آن، دولت ها به دنبال اتخاذ تمهیدات مراقبتی و اعمال کنترل بر تبادل این ارزها می‌باشند. برآورد می‌شود در حال حاضر ارزش صد نوع از مهمترین رمزارزهای دیجیتالی به بیش از ۳۰۰ میلیارد یورو برسد که با احتساب انواع شناخته نشده آن، ارزش بازار آنها بالغ بر ۷۳۰ میلیارد یورو تخمین زده می‌شود.