معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی گرجستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی گرجستان در هفته سوم آذر ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد

اخبار اقتصادی سوئیس

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی سوئیس در هفته دوم آذر ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

هفدهمین نمایشگاه بین المللی ساخت، طراحی، مهندسی و تجهیزات هتل و رستوران و هفدهمین نمایشگاه بین المللی پزشکی، دندانپزشکی، تجهیزات کلینیک و بیمارستانی

هفدهمین نمایشگاه بین المللی ساخت، طراحی، مهندسی و تجهیزات هتل، رستوران و کافی شاپ و هفدهمین نمایشگاه بین المللی پزشکی، دندانپزشکی، تجهیزات کلینیک و بیمارستانی و صنایع وابسته، به صورت همزمان در تاریخ 26 لغایت 29 مهر ماه جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی مشهد برگزار می شود.

شانزدهمین نمایشگاه کالاهای رستورانی و هتلی آسیای میانه برگزار می‌شود

شانزدهمین نمایشگاه کالاهای رستورانی و هتلی آسیای میانه در روزهای 11 تا 13 آبان 1401 (2 تا 4 نوامبر 2022) در محل دائم نمایشگاه‌های شهر آلماتی قزاقستان (آتاکنت) برگزار خواهد شد.

برنامه‌ریزی دولت قزاقستان برای رونق گردشگری در آکتائو

آمار منابع رسمی در قزاقستان از این حکایت می‌کند که بازدید گردشگران از استان مانگیستائو که منطقه آکتائو در آن واقع شده در سال 2022 نسبت به سال پیش از آن به اندازه قابل‌توجهی افزایش یافته است. از آغاز سال 2022 تاکنون نزدیک به 55 هزار گردشگر از این استان دیدن کرده‌اند.

اخبار اقتصادی تاجیکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تاجیکستان در هفته نخست خرداد 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

تاثیر همه گیری کرونا بر اقتصاد و کیفیت زندگی اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی با بیشترین میزان خسارت اقتصادی از همه گیری کووید19 بوده است. وابستگی اقتصاد اسپانیا به بخش خدمات به ویژه در حوزه‌های گردشگری و فعالیت های اجتماعی مانند رستوران و هتل، تفریحات و حمل و نقل؛ درصد بالای شرکت های کوچک و متوسط؛ قرنطینه سختگیرانه و نیاز شدید به واردات انرژی، برخی از دلایل تاثیر بیشتر همه گیری بر اسپانیا نسبت به کشورهای دیگر اروپایی بوده اند. بر اساس گزارش مؤسسه ملی آمار اسپانیا، دو سال پس از آغاز همه گیری کووید19، شاخص های اصلی کیفیت زندگی اسپانیایی‌ها کاهش داشته است .