معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

کاهش بهره وری بخش کشاورزی و دام در یونان

کشاورزان و دامپروران یونان با تلفات بی سابقه در اثر سیل اخیر مواجه هستند. ده‌ها هزار راس دام در سیل اخیر تلف و لاشه‌های آنها در نقاط مختلف پراکنده شده اند.

اخبار اقتصادی تاجیکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تاجیکستان در هفته دوم اسفند ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی سیرالئون

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور سیرالئون در هفته چهارم بهمن ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی ونزوئلا

گزیده عناوین و اخبار و تحولات اقتصادی ونزوئلا در هفته چهارم مردادماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ترکیه - طرابوزان

اهم اخبار تحولات اقتصادی ترکیه حوزه شرق دریای سیاه در فروردین ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی سوئد

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی سوئد در هفته سوم اسفندماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

بسته حمایتی دولت کرواسی برای مهار موج افزایش قیمت ها

آندره پلنکوویچ نخست وزیر کرواسی به دلیل سخنانش در اعلام و تشریح بسته ضد تورمی دولت با هدف جلوگیری از افزایش قیمت انرژی و سایر کالاها و حفظ استانداردهای زندگی گروه‌های آسیب پذیر اجتماعی، مورد تمجید احزاب سیاسی و کارشناسان مختلف اقتصادی قرار گرفت. دولت کرواسی 4.8 میلیارد کونا (حدود 640 میلیون یورو) اعتبار به این برنامه حمایتی اختصاص داده است.

کشورهای بالکان؛ کمبود انرژی و بحران افزایش قیمتها

در پاسخ به کمبود انرژی و بحران افزایش قیمت ها، برخی دولت‌های بالکان هنوز واکنشی علنی نشان نداده‌اند، برخی دیگر می‌گویند به منابع سنتی متکی خواهند بود و برخی تصمیم گرفته‌اند قیمت برق را تا فصل بهار ثابت نگه دارند.

افزایش قیمت ها در بلغارستان

بر اساس نتایج تحقیقات کنفدراسیون سندیکاهای مستقل بلغارستان (KNSB) در مورد تغییر قیمت 32 مورد اقلام ضروری ( 26 آگوست الی 1 سپتامبر) ، برخی از محصولات غذایی در بلغارستان از ابتدای همه گیری به شدت افزایش یافته و پیش بینی می‌شود این روند همچنان ادامه داشته باشد. برخی از نتایج بدست آمده به شرح ذیل می‌باشند: