معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

عواقب گرم شدن آفریقا

آفریقا تنها مسئول کسری از انتشار گازهای گلخانه ای در جهان است اما به طور نامتناسبی از تغییرات آب و هوایی رنج می‌برد. بر اساس گزارش جدید سازمان جهانی هواشناسی (WMO) این به امنیت غذایی، اکوسیستم ها و اقتصادها آسیب می رساند، به جابجایی و مهاجرت دامن می زند و خطر درگیری بر سر منابع رو به کاهش را تشدید می‌کند.

چشم انداز و چالش های انرژی تا سال 2050

با عنایت به برگزاری اجلاس سران COP26 در قالب توافقنامه پاریس و کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی، مدیران ارشد موسسه نروژی DNV سمیناری تحت عنوان" Energy Dialogue - kicking off the COP26" برای جامعه دیپلماتیک و نهاد های بین المللی مستقر در اسلو پایتخت نروژ برگزار نمودند و طی آن گزارش جدید سال 2021 خود در ارتباط با چشم انداز و چالش های انرژی تا سال 2050 را ارائه کردند. این گزارش یک پیش بینی از تحولات بازار انرژی است که هر ساله از سوی یک موسسه مستقل و قابل اعتماد جهانی ارائه می‌شود. سیاستگذاران و فعالان بازار انرژی، نفت و گاز با مطالعه تحلیل و پژوهش های این موسسه معتبر، می‌توانند شناخت بهتری نسبت به نقش جهانی تصمیمات و سیاست دولت ها ، تغییر نرخ مشارکت نیروگاه‌های فسیلی به منابع انرژی‌های تجدیدپذیر، منابع نفت و گاز آینده و هیدروژن مایع بدست آورند.

شرایط کشورهای آفریقایی در آخرین پیش بینی تغییرات آب و هوایی

در گزارش جدید هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوا (IPCC)، زیر مجموعه سازمان ملل متحد که وظیفه ارائه اطلاعات علمی در مورد تغییرات آب و هوا را بر عهده دارد، نکات ذیل در مورد تغییرات اقلیمی آفریقا برجسته شده است.