معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی یونان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی یونان در هفته دوم آذرماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

تلاش یونان برای جذب 62 میلیارد یورو از صندوق های اروپایی تا 2030

دولت یونان با چالش جذب 62 میلیارد یورو از صندوق بازیابی اروپا و صندوق های ساختاری وسرمایه گذاری اروپا (ESIFs) تا سال 2030 مواجه است.

کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به یونان

یونان به منظور رفع خسارات آثار سیل‌های ویرانگر اخیر و آتش‌سوزی‌های مرگبار در اوروس، تا 2.25 میلیارد یورو از بودجه اتحادیه اروپا دریافت خواهد کرد.

ارائه طرح بازیابی اقتصادی یونان به اتحادیه اروپا

طرح پیشنهادی بازنگری شده برنامه ملی بازیابی و تاب آوری یونان موسوم به  "یونان 2.0" روز پنجشنبه 31 اوت تسلیم کمیسیون اروپا شد. بسته جدید سرمایه گذاری‌ها و اصلاحات در چارچوب REPowerEU (به ارزش 795 میلیون یورو) با هدف استقلال انرژی اروپا و درخواست اخذ وام های اضافی به ارزش 5 میلیارد یورو در طرح ملی بازیابی و تاب آوری یونان قرار گرفته است. چنانچه طرح بازنگری شده به تصویب کمیسیون اروپا برسد، سهم یونان از صندوق بازیابی اروپا به 36 میلیارد یورو افزایش خواهد یافت.

بازگشت صنعت گردشگری یونان به مسیر درآمدزایی

گزارش ها و آمار حاکی از آن است که صنعت گردشگری یونان توانسته بحران اقتصادی کرونا را پشت سر گذاشته و با افزایش ورود گردشگران خارجی به این کشور از ابتدای شروع تابستان به مسیر درآمدزایی خود بازگردد به طوریکه پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی، یونان بیشترین درآمد حاصل از گردشگری را در میان دیگر مقاصد مدیترانه ای کسب خواهد کرد.