معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

نگاهی به بازار کود شیمیایی در ویتنام

هر چند بازار کود ویتنام چندان بزرگ نیست و شرکت‌های داخلی حدود 70 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند ولی بر اساس آمار رسمی، این کشور سالانه بیش از 4 میلیون تن کود وارد می‌کند که بیشترین میزان واردات، سولفات آمونیوم است. چین، روسیه و کره جنوبی شرکای اصلی تامین کننده کود مورد نیاز ویتنام هستند.

بازار مصرف کودهای شیمیایی نیتروژن و فسفات قزاقستان در سال 2022

در پایان سال 2022، تولیدکنندگان داخلی در قزاقستان 575.8 هزار تن انواع کودهای نیتروژن و فسفات را تولید نموده‌اند که در مقایسه با تولید 645.5 تنی سال 2021، بیانگر کاهش 10.8 درصدی و 69.7 هزار تنی است.

وضعیت تولید و واردات انواع کودهای کشاورزی در برزیل

نوشتار زیر اجمالا به آخرین وضعیت تولید و نیاز کشاورزی برزیل به انواع انواع کودها اشاره دارد.

نیاز هند به کود و نحوه تامین آن

تقریبا نیمی از جمعیت هند به درآمد حاصل از کشاورزی وابسته است. دولت نیز افزایش تولیدات کشاورزی را هدف قرار داده و باتوجه به افزایش تولید، به همان نسبت نیاز این کشور به کود در حال افزایش است. با وجود این، به دلیل محدودیت دسترسی به منابع گازی، این کشور توان تولید کود به اندازه نیاز داخلی را ندارد و نیازمند واردات کود است.

عمده محصولات شیمیایی وارداتی اروگوئه

در چند دهه گذشته صنعت شیمیایی و پتروشیمی‌ به یکی از مطرح‌ترین صنایع تبدیل‌شده و توجه خاص کشورها به این صنعت، موجب رونق و فراگیری آن در جهان شده است و امروزه صنعت شیمیایی پس از صنایع غذایی و خودروسازی، سومین صنعت بزرگ جهان محسوب می‌شود.