معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

سرمایه‌گذاری جدید نروژ برای تولید مواد اولیه باتری‌های نسل جدید

یک شرکت نروژی می‌باشد، در نظر دارد برای ساخت کارخانه بسیار بزرگ تولید مواد اولیه مورد نیاز ساخت باتری‌های پایدار نسل جدید در این کشور مبلغ 2 میلیارد کرون نروژ (193.51 میلیون دلار) سرمایه گذاری نماید.

اتحادیه اروپا ذخایر استراتژیک لیتیوم ایجاد خواهد کرد

لیتیوم یک عنصر مهم برای باتری‌های الکتریکی است و فلزات خاکی کمیاب اجزای استراتژیک برای تولید تراشه‌ها، نمایشگرهای کریستال مایع، تجهیزات نظامی یا تجهیزات مزرعه بادی هستند. اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا هشدار داد که آنها به زودی مهمتر از نفت و گاز خواهند بود.

ایده تولید باطری خود شارژ از زباله‌های هسته ای

دنیا نیاز سیری ناپذیری به انرژی در مقیاس های متفاوت، از دستگاه‌های الکترونیکی کوچک گرفته تا امکانات تولیدی عظیم دارد و به همین دلیل نبرد برای ذخیره سازی انرژی کارآمدتر در آزمایشگاه‌های سراسر جهان در جریان است.

اخبار اقتصادی سوئد

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی سوئد در هفته چهارم بهمن ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

رنو و سرمایه گذاری دو میلیارد یورویی شرکت چینی Envision

رئیس جمهور فرانسه از مرکز صنعتی رنو در نزدیکی Douai ( شمال فرانسه) بازدید کرد تا به استقرار یک کارخانه عظیم چینی تولید باتری رسمیت ببخشد

همکاری پرتغال و اسپانیا در تولید مشترک لیتیوم

پرتغال در طرح بازیابی اقتصادی و انعطاف پذیری خود (RRP)، پروژه ای فرامرزی با اسپانیا را به منظور استخراج لیتیوم برای کمک به ساخت و بازیافت باتری‌های ماشین‌های الکتریکی از طریق بودجه کمکی اتحادیه اروپا برای دوره ی پسا-بحران پاندمی‌کووید-19 تعریف کرده است.